بررسی اثرات بی حسی افزودن نیتروگلیسیرین به لیدوکائین در بی حسی منطقه ای وریدی

پیام:
چکیده:
هدف

در این مطالعه اثرات و عوارض افزودن نیتروگلیسیرین به لیدوکائین در بلوک منطقه ای وریدی با لیدوکائین تنها در اعمال جراحی دست مورد بررسی قرارگرفت.
مواد و

روش

در این کارآزمایی بالینی تصادفی 60 بیمار تحت بیحسی منطقه ای وریدی در بیمارستان حضرت فاطمه مورد بررسی قرار گرفتند. بیماران به صورت تصادفی ساده و بر اساس جدول تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. به بیماران گروه کنترل یک مقدار لیدوکایین به علاوه نیتروگلیسیرین 200 میکروگرم داده شد و به گروه دیگر بیماران فقط لیدوکائین داده شد.

یافته ها

آنالوگ بصری درد اولیه در دو گروه همسان بود. اختلاف آماری معنی داری بین آنالوگ بصری درد درزمان دوم در دو گروه دیده شد و شدت درد در گروه نیتروگلیسیرین کمتر بود. آنالوگ بصری درد درزمان سوم با وجود کمتر بودن در گروه نیتروگلیسیرین، اختلاف آماری معنی داری با گروه لیدوکائین نداشت.

نتیجه گیری

بنظرمیرسد استفاده از نیتروگلیسیرین سبب افزایش اثر داروی بیحسی می شود بدون آن که افزایش چندانی در میزان عوارض بویژه عوارض همودینامیک در بیمارداشته باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
17 تا 23
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1035452 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!