نقش پیشآگهی دهنده بیان ایرانی HIF-1α و VEGFR-2، IGF-1R، EGFR در بیماران سرطان پستان تریپل نگاتیو

نویسنده:
پیام:
چکیده:
سرطان پستان تریپلنگاتیو 1 و نقش پیشآگهی دهنده آنها میباشد. جمعیت مورد TNBC در HIF-1α و فاکتور VEGFR-2، IGF-1R، EGFR گیرنده های تیروزین کینازی مطالعه، 101 بیمار مبتلا به سرطان پستان بودند که در ابتدا تریپلنگاتیو بودن آنها تایید شد و سپس بیان بیومارکرها در نمونه های پاتولوژی آنها با بیماران و با آنتیبادی)TMA(بر روی اسلایدهای ریزآرایه بافتی IHC مورد مطالعه قرار گرفت. روش)IHC(استفاده از روش ایمونوهیستوشیمی 00 % و / با 1 III 16 %، مرحله / با 6 II و مابقی با مراحل بالاتر) مرحله)I(پائین تومور)stage(اختصاصی برای هر مارکر انجام شد. پانزده بیمار) 11 %(با مرحله 14 %(داشتند. میانگین / %14/5 و 5 (III و II پذیرش شد و مابقی درجه های I 5%(مراجعه داشته اند. فقط یک نفر با درجه هیستولوژیک / متاستاتیک با 8 33 %(فوت کرند و به این ترتیب میانگین بقای کلی 18 ماه شد. از 101 بیمار با / پیگیری 50 ماه، با دامنه 15 تا 80 ماه، بود. در مدت پیگیری 30 نفر) 1 55 %(نمونه (در 58 HIF-1α 88 %(نمونه و (در 81 IGF-1R، 61 %(نمونه (در 60 VEGFR- 11 %(نمونه، 2 (در 15 EGFR کارسینوم مهاجم، بیان به طور قابل توجهی با پیامدهای بدتر، در EGFR و چند متغیری بقا، بیان)P-Value=0.010، HR= بیان شدند. اگرچه در تحلیل تک متغیری) 3.247 مقایسه با عدم بیان آن، در زمینهی بقای کلی همراه بوده است، بیان هیچ کدام از دیگر مارکرها با بقای کلی ارتباطی نشان ندادند. این دسته بندی مولکولی بر اساس ایمونوهیستوشیمی پیامد بالینی متمایزی را نشان داده و تا کنون هیچ ارتباطی با پیشآگهی نشان داده نشده است.
کلیدواژگان:
زبان:
فارسی
صفحات:
17 تا 28
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1137829 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!