کلونینگ و بیان دومین III پروتئین پوششی ویروس دنگی نوع 2 در باکتری E. coli

پیام:
چکیده:
مقدمه
هدف این مطالعه بیان آنتی ژن نوترکیبی از پروتئین پوششی ویروس دنگی، به منظور دست یابی به بیان بیشتر و به شکل محلول بود. بنابراین، قابلیت بیان دومین III این پروتئین در میزبان باکتریایی بررسی گردید.
روش ها
هم ردیفی توالی های مختلف دومین III با استفاده از نرم افزار Megalign انجام شد. پیش بینی ساختار پروتئین با نرم افزار Modeller و بهینه سازی توالی ژن برای بیان در E. coli با نرم افزار Optimizer صورت گرفت. سنتز و کلونینگ ژن در حامل pET21a و بهینه سازی بیان پروتئین نوترکیب در E. coli انجام شد. برای تخلیص پروتئین از ستون های کروماتوگرافی Ni-NTA استفاده گردید. کارایی بیان پروتئین با روش های الکتروفورز و لکه گذاری وسترن بررسی شد.
یافته ها
یک توالی مورد توافق برای دومین III پروتئین پوششی سروتیپ 2 ویروس دنگی، ایجاد شد. ویژگی های ساختاری پروتئین هدف با استفاده از روش های بیوانفورماتیکی ارزیابی شد. با هدف دستیابی به بیان بالا، توالی ژن از لحاظ الگوی به کارگیری کدون و درصد GC بهینه سازی گردید. توالی ژن هدف با استفاده از روش های توالی یابی و هضم آنزیمی مورد تایید قرار گرفت. به منظور ایجاد پیوند دی سولفیدی در ساختار پروتئین، از میزبان بیانی Origami (DE3) استفاده شد. در نهایت بهینه سازی شرایط بیان پروتئین هدف انجام شد و غلظت مناسبی از پروتئین نوترکیب به صورت محلول به دست آمد.
نتیجه گیری
نتایج این مطالعه نشان داد که بهینه سازی توالی دومین III منجر به تولید محصول پروتئینی با غلظت بالا (20 میلی گرم در لیتر محیط کشت) گردید. این سیستم بیانی می تواند جهت تولید دومین III پروتئین پوششی ویروس دنگی استفاده شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
3
لینک کوتاه:
magiran.com/p1144622 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!