کاربرد الگوریتم کاوش باکتری دینامیکی تطبیقی برای پخش بار بهینه با در نظر گرفتن تاثیر نقطه ی شیر و توان بادی

پیام:
چکیده:
این مطالعه به ارائه الگوریتم کاوش باکتری دینامیکی تطبیقی (DABFA) برای حل مساله پخش بار اقتصادی (ED) با در نظر گرفتن تاثیر نقطه شیر و تلفات توان می پردازد. به علاوه توان باد نیز در فرمول سازی مساله در نظر گرفته شده است. منابع انرژی تجدید پذیر و به خصوص انرژی بادی، اخیرا به علت ملاحظات محیطی و اقتصادی گوناگون جلب توجه زیادی نموده اند. الگوریتم (BFA) اولیه، روش بهینه سازی تکاملی اخیرا پیشرفت یافته ای است که با الگوگیری از رفتار کاوشی باکتری Escherichia coli به دست آمده است. روش BFA ابتدایی به طرز موفقیت آمیزی برای حل مسائل بهینه سازی کوچک اجرا شده است، با این وصف، این روش مشخصه همگرایی ضعیفی برای مسائل مقید بزرگتر نشان می دهد. برای حل مشکل پیچیدگی و بعد زیاد فضای جستجوی مساله، اصلاحاتی لازم برای بهبود عملکرد الگوریتم معرفی شده اند. گام پایه ای به گونه ای تنظیم شده که رفتار دینامیکی غیر خطی داشته باشد تا بین جستجوی عمومی و محلی تعادل برقرار شود. معیار توقف روش BFA ابتدایی نیز اصلاح شده تا به صورت تطبیقی وابسته به پیشرفت حل مساله باشد، به جای این که توقف مساله وابسته به ماکزیمم تعیین شده تعداد تکرارها باشد. الگوریتم پیشنهادی با استفاده از تعدادی سیستم تست صحه گذاری شده است. نتایج به دست آمده با نتایج سایر الگوریتم های اعمال شده برای حل مساله با در نظر گرفتن اثر نقطه شیر و تلفات توان همراه با توان بادی مقایسه شده اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 14
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1148112 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!