تحلیلی بر بازار مصرف تخته فیبر نیمه سنگین در ایران و ارزیابی معیارهای موثر در مقبولیت آن

پیام:
چکیده:
امروزه دگرگونی های بسیار زیاد همراه با گسترش رقابت در زمینه های مختلف، به ویژه در بازارها، مشاهده می شود. بنابراین انجام پژوهش های بازار برای همه کشورها و شرکت هایی که درصدد هستند حضوری آگاهانه در بازار داشته باشند ضرورت دارد. وجود پتانسیل عظیم مصرف این فرآورده لزوم بررسی روند تولید، واردات و صادرات این محصول را طلب می کرد. بازار مصرف این فرآورده به روش تحلیل رگرسیون مصرف گذشته و تحلیل رگرسیون سهم بازار آن در بین بازار سایر اوراق فشرده چوبی مورد بررسی قرار گرفت و پیش بینی می شود، روند افزایش مصرف در سال های آینده نیز با سرعت زیادی ادامه یابد و به حدود 60 درصد سهم بازار اوراق فشرده چوبی در سال 2014 برسد. برای مطالعه بازار مصرف تخته فیبر نیمه سنگین، بررسی معیارهای موثر در مقبولیت آن بین مصرف کنندگان ضروری می باشد، برای این منظور، پرسش نامه ای طراحی و توسط کارشناسان و مصرف کنندگان تکمیل گردید و منجر به انتخاب 10 معیار موثر بر مصرف این فرآورده در کشور گردید. با توجه به تجزیه واریانس انجام شده، معیارهای موثر بر بازار مصرف تخته فیبر نیمه سنگین از نظر مصرف کنندگان ایرانی دارای اهمیت یکسانی نبوده و اثرات آن ها نیز مختلف و متفاوت است. عمده ترین دلایل مقبولیت آن در بین مصرف کنندگان ایرانی ویژگی های زیباشناختی و مقاومت در برابر رطوبت آن می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
77
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1197143 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!