مدیریت تغییر و مزیت های برندسازی در فن آفرینی و کارآفرینی عرصه جواهرات و سنگ های گرانبها

چکیده:
برند یک متن نوشتاری، صوتی، تصویری یا ترکیبی از این سه بازتاب است که ذهن و نگاه خریدار یا مصرف کننده یا فهرستی از ذینفعان را به طرف کالا یا تولیدکننده یا توزیع کننده مشخص و معینی، جلب کند. برای جذاب کردن و مشخص ترکردن برند و افزایش تاثیر آن بر خریداران، علاوه بر متن کوتاه و موثر یا تصویر گویا و معنادار گرافیکی از تاثیرات صوتی مانند بیان جمله یا به کارگیری آهنگ و موسیقی نیز استفاده میشود. به طور کلی در برندسازی و بازاریابی نوین تلاش می شود که توجه به برند آنقدر مستحکم و پایدار باشد که توجه و ذهن خریدار و مصرف کننده را به سایر برندهای رقیب کم کند و نهایتا سایر برندها برای مشتریان آنها بی اهمیت شمرده شوند. این مقاله با هدف ارتقای آموزشی و بهره گیری از روش توصیفی در به کارگیری دستور برند که همزمان با حرکت شتابان مصرف کالاهای مصرفی در کشورهای پیشرفته استحکام یافت، ارایه شده است.
در این مقاله که با روش توصیفی تدوین یافته، مبرهن شد که برندسازی در اصل واکنشی بود به فراوانی کالاهای مشابه که کار انتخاب را برای خریدار مشکل میساخت و عملا خریدار را ملزم میساخت که قبل از تصمیم برای انتخاب و خرید، تفاوت میان کالاهای مشابه را به خوبی شناساییکند. نتایج عمده برندسازی در این مبحث به عواملی چون نیاز بهرفع کمبود کالا در بازار، تامین نیاز خریدار، تداوم حضور و بقای تولیدکننده، کندی در نوآوری عرضه کالاهای جدید، تشابه فراوان در کالاهای عرضه شده، عرضه بیش از نیاز کالا و در نتیجه گسترش و شدت یافتن رقابت، تشکیل و قدرتگیری و رشد شبکه های توزیع کالا و تاثیر آنها بر روند نفوذ کالا در بازار و فرسایش قیمتهای رقبا در پایانه های فروش جواهرات، سنگهای گرانبها و زیورآلات، اشاره دارد.
کلیدواژگان:

برندسازی، مدیریت تغییر، فن آفرینی، کارآفرینی، جواهرات، زیورآلات

زبان:
فارسی
در صفحه:
41
لینک کوتاه:
magiran.com/p1216050 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!