نتایج همی ورتبرکتومی با رویکرد خلفی تنها در اسکولیوز مادرزادی ناحیه کمری

پیام:
چکیده:
پیش
زمینه
همی ورتبرا یکی از دلایل شایع اسکولیوز مادرزادی است. در موارد پیشرونده و در صورت نیاز به رزکسیون همی ورتبرا، معمولا از طریق یک رویکرد ترکیبی جلویی خلفی انجام می پذیرد که با موربیدیته بالا همراه است. اخیرا رزکسیون همی ورتبرا از طریق رویکرد خلفی معرفی شده است. در این مطالعه تجربیات روش خلفی ارائه گردیده است.
مواد و روش ها
در این مطالعه گذشته نگر 10 بیمار دچار اسکولیوز مادرزادی کمری که در سال های 90-1387 تحت رزکسیون همی ورتبرا از طریق رویکرد خلفی و با استفاده از پیچ ترانس پدیکولار و فیوژن کوتاه قرار گرفته بودند، بررسی شدند. قوس های اسکولیوز اصلی و جبرانی و میزان قوس کیفوز مربوط به قبل از عمل با پیگیری 10±16.1ماه مقایسه شدند.
یافته ها
فیوژن در تمام بیماران به دست آمد. میانگین قوس اسکولیوز اصلی، اسکولیوز جبرانی و کیفوز به طور معناداری به ترتیب از 6.6±39.6 به 5±11.3درجه، از 5.1±12.9به 3.4±7.8 درجه و از 8.1±15.6 به 8.2±2.7درجه کاهش یافت (0.05>p). میانگین میزان اصلاح قوس اسکولیوز اصلی 9±72.5 درصد و میانگین اصلاح قوس جبرانی 34.3±37.7 درصد به دست آمد. همچنین میانگین اصلاح کیفوز 51±90درصد بود. هیچ بیماری دچار عوارض نوروواسکولار یا عمومی ناشی از جراحی نشد.
نتیجه گیری
فرزکسیون همی ورتبرا از طریق رویکرد خلفی تنها با استفاده از پیچ ترانس پدیکولار و فیوژن کوتاه در پیگیری کوتاه مدت، روش ایمن و موثر در درمان بیماران دچار اسکولیوز مادرزادی ناشی از همی ورتبرا در یک سطح می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 50
لینک کوتاه:
magiran.com/p1237413 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!