ترکیب الگوریتم بهینه سازی کاوش باکتری با برنامه ریزی مربعی متوالی برای پخش بار اقتصادی دینامیکی با در نظر گرفتن اثرات نقطه شیر

پیام:
چکیده:
پخش بار اقتصادی دینامیکی با برنامه ریزی خروجی آنلاین ژنراتورها با تقاضاهای بار پیش بینی شده در بازه ی زمانی مشخص به منظور بیشترین عملکرد اقتصادی سیستم قدرت الکتریکی سر و کار دارد. این مقاله روشی ترکیبی الگوریتم بهینه سازی کاوش باکتری با برنامه ریزی مربعی متوالی برای حل مسئله ی پخش بار اقتصادی واحدهای تولیدی با در نظر گرفتن اثرات نقطه ی شیر را پیشنهاد می کند. این روش ترکیبی، بهینه سازی کاوش باکتری را به عنوان جستجوی سطح پایه که می تواند جهت یابی مناسبی به ناحیه ی بهینه داشته باشد و برنامه ریزی مربعی متوالی را به عنوان روال جستجوی محلی که برای تنظیم دقیق آن ناحیه برای رسیدن به حل نهایی به کار می رود، به کار می گیرد. نتایج عددی یک سیستم 10 واحدی برای نشان دادن عملکرد و کارایی روش پیشنهادی ارائه شده اند. نتایج به دست آمده از روش پیشنهادی با نتایج به دست آمده از ترکیب بهینه سازی جستجوی ذرات و برنامه ریزی مربعی متوالی و ترکیب برنامه ریزی تکاملی و برنامه ریزی مربعی متوالی مقایسه شده اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
13 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p1286579 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!