ارزیابی عملکرد تصاویر پلاریمتری SAR و فراطیفی در آشکارسازی اهداف استتاری با استفاده از امضای پلاریمتری و طیفی

پیام:
چکیده:
هدف این تحقیق ارزیابی عملکرد دو داده فراطیفی و پلاریمتریSAR در آشکارسازی اهداف زیر جنگل است و در واقع مقدمه ای بر تلفیق این دو داده برای یک الگوریتم آشکارسازی می باشد. روش کار، استفاده از امضای هدف (امضای پلاریمتری و امضای طیفی) برای یک هدف خاص و جستجو در تصویر برمبنای این امضا است. دو دسته داده شامل داده پلاریمتری سنجنده RADARSAT-2 و فراطیفی سنجنده Hyperion مربوط به شهر سانفرانسیسکو برای پیاده سازی در نظر گرفته شد. اهداف مشابه در بیرون و زیر جنگل برای ارزیابی روش انتخاب گردید. از سه روش جستجوی کتابخانه ایSCM، SAM و ED برای تعیین میزان انطباق امضای اهداف با یکدیگر استفاده شد. مطابق نتایج روش های SAM و SCM در امضای پلاریمتری و روش های SAM و ED در امضای طیفی بهترین عملکرد را در متمایز ساختن هدف زیر جنگل از سایر مناطق جنگلی دارند. همچنین تصویر پلاریمتری با قطعیت بیشتری توانست هدف زیر جنگل را متمایز سازد اگرچه واکنش تصویر فراطیفی نیز به این هدف بسیار مثبت بود.
زبان:
فارسی
صفحات:
77 تا 86
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1320532 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!