تجربه عملی در برون سپاری خدمات مشترکین برق به دفاتر پیشخوان دولت

چکیده:
خدمات امور مشترکین در صنعت برق به دو بخش فنی و اداری تقسیم می گردد که بخش فنی مرتبط با شبکه های توزیع برق و بخش اداری شامل تمامی امور اداری مرتبط با درخواست مشترک و یا متقاضی برق می باشد.
این مقاله به بخشی از خدمات پس از فروش انشعاب امور مشترکین می پردازد و قصد دارد با توجه به سیاست دولت محترم و وزارت نیرو برای برون سپاری و استفاده از فن آوری اطلاعات (IT)، چگونگی واگذاری برخی از خدمات برق نظیر درخواست تغییر نام انشعاب، پاسخ به استعلام انشعاب، صدور صورتحساب المثنی، صدور مفاصاحساب مالک و مستاجر که از جمله خدماتی هستند که بیشترین تراکم مراجعه کننده را دارند، از شرکت های توزیع به دفاتر خدمات دهنده در سطح شهر که قرار است با تابلوی پیشخوان دولت فعالیت نمایند، را نشان دهد. بطوریکه این خدمات که باعث افزایش سفرهای غیرضرور شهری، صرف زمان و هزینه زیاد و... گردیده به نحو مناسب تری به مردم ارائه شود تا علاوه بر حل معضل کمبود پرسنل واحدهای مشترکین و جلوگیری از فرسایش نیروهای موجود، ساعات کار ارائه خدمات و سرعت دسترسی مردم به خدمات برق افزایش یافته، کاهش ترددها، صرفه جویی در سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا،... و افزایش رضایتمندی مردم با استفاده از فن آوری های روز، در راستای دولت الکترونیک و پرورش شهروند الکترونیک را در پی داشته باشد. همچنین واحدهای خدمات مشترکین فرصتی جهت احیاء و رسیدگی به اموری که فلسفه وجودی شرکت های توزیع بر آن اساس تعریف گردیده، خواهند داشت. این مقاله تلاش دارد که چگونگی نیل به عرضه خدمات الکترونیکی امور مشترکین صنعت برق در ذیل اصل 44 قانون اساسی توسط بخش خصوصی را نشان دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
22
لینک کوتاه:
magiran.com/p1398891 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!