تحلیل کمانش الاستیک-پلاستیک صفحه مستطیلی ضخیم با استفاده از نظریه تغییرشکل برشی مرتبه-بالای سینوسی

پیام:
چکیده:
در این مقاله کمانش الاستیک-پلاستیک صفحه مستطیلی ضخیم، بر اساس نظریه تغییرشکل برشی مرتبه-بالای سینوسی و به کارگیری دو نظریه پلاستیسیته نموی و تغییرشکل بررسی شده است. بارگذاری به صورت فشار دومحوره با نسبت های مختلف و تکیه گاه ساده روی لبه های خارجی در نظر گرفته شده است. تنش بحرانی کمانش با استفاده از کمینه سازی معیار انتگرالی یگانگی پاسخ محاسبه شده است. برای این کار تابع های آزمون جابه جایی عرضی و چرخش، بر پایه روش ریلی-ریتز، به صورت ترکیب خطی از تابع های پایه که شرایط مرزی هندسی را ارضا می کنند، انتخاب شده اند. به منظور ارزیابی تحلیل، نتایج در حالتی که از فرض تغییرشکل برشی میندلین استفاده شده با نتایج مراجع پیشین مقایسه و سازگاری خوبی بین نتایج مشاهده شده است. آن گاه برای صفحه از جنس آلومینیوم، اثر نسبت ضخامت صفحه، نسبت ضلع ها و نسبت های مختلف بارگذاری دومحوره بر تنش بحرانی کمانش بررسی شده است. تحلیل ها نشان می دهند پیش بینی نظریه میندلین و نظریه سینوسی، برای تنش بحرانی کمانش در مساله مورد بررسی، بسیار نزدیک به یکدیگر است. بنابراین برای پیش بینی تنش بحرانی کمانش در این مساله، نظریه میندلین از دقت کافی برخوردار است. هم چنین هنگامی که بارگذاری از فشار دومحوره به تک محوره تغییر کند و یا نسبت ضخامت صفحه افزایش یابد، اختلاف دو نظریه پلاستیسیته بیشتر می شود. همچنین برای بارگذاری به صورت کشش-فشار، نظریه تغییرشکل نسبت به نظریه نموی بار بحرانی بسیار کمتری پیش بینی می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
274 تا 284
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1413685 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!