تعیین آرایش بهینه یگان ها با استفاده از یادگیری تقویتی چند عاملی در بازی جنگ

پیام:
چکیده:
در این مقاله، به مسئله یادگیری تقویتی چندعاملی با کاربرد در باز یجنگ پرداخته شده است. ساختارهای نظامی باعث ایجاد اولویت در اجرای تصمیمات بین عامل های درگیر در صحنه نبرد می شود. حالت های استاتیک تصمیم گیری بین عامل ها در این ساختارهای را می توان در قالب بازی های بسیط بیان کرد. فرآیند مزبور در چارچوب بازی های مارکوف بسیط مدل شده که عمل مشترک بهینه از طریق محاسبه نقطه تعادل نش کامل زیربازی به دست می آید. با استفاده از مفهوم ارزشهای انجمنی، امکان ایجاد مصالحه در انتخاب عمل بهینه نقطه تعادل نش و اکتشاف عمل های جدید فراهم شده است. شبیه سازی انجام شده بر روی نسخه ساد های از یک باز یجنگ واقعی، علاوه بر تا یید همگرایی، کارآمدی این روش را در بررسی پدیده های مختلف جنگ نشان میدهد
زبان:
فارسی
صفحات:
77 تا 101
لینک کوتاه:
magiran.com/p1435605 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!