بررسی همبستگی عملکرد هدایتی سرپرستاران با رضایت شغلی پرستاران

پیام:
چکیده:
مقدمه
کیفیت عملکرد و رضایت کارکنان موضوع اصلی اخلاق حرفه ای در محیط های بالینی است. اثربخشی نقش و عملکردهای مدیریتی مدیران را می توان کلید موفقیت در کسب هدف های مذکور به شمار آورد. هدف از این پژوهش، تعیین همبستگی عملکرد هدایتی سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم بوده است.
روش کار
این مطالعه یک پژوهش توصیفی- همبستگی است. تمامی پرستاران بیمارستان های آموزشی قم در سال 1393 از طریق سرشماری وارد مطالعه شدند (202 نفر). جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه ی رضایت شغلی (20 عبارت) و پرسشنامه ی (عملکرد هدایتی سرپرستاران) پژوهشگر ساخته ی روا و پایا شده آلفا - کرونباخ به میزان 96/0. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از آمار توصیفی - تحلیلی و کاربرد نرم افزار SPSS: 21 انجام گرفت.
یافته ها
5/53 درصد پرستاران معتقدند عملکرد سرپرستاران در اجرای نقش عملکرد هدایتی مطلوب است. اکثریت پرستاران (8/66 %) رضایت مندی متوسطی از شغل ابراز کرده بودند. ارتباط معناداری بین عملکرد هدایتی سرپرستاران با احساس رضایت شغلی پرستاران وجود داشت(001/0p<).
نتیجه گیری
عملکرد سرپرستاران در ایفای نقش هدایتی بعنوان یک عملکرد اخلاقی و حرفه ای ارتباط معناداری با رضایت شغلی پرستاران دارد، لذا توانمند سازی مدیران از نظر عملکرد هدایتی ضروری می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 22
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1438119 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!