روش های رایج درمانی ادم ماکولای دیابتی

پیام:
چکیده:
ادم ماکولا به دنبال رتینوپاتی دیابتی، از عوارض چشمی مرتبط با دیابت بوده و از علل کاهش دید در گروه های سنی جوان و میانسال در کشورهای در حال توسعه محسوب می شود. بیماران دیابتی به ویژه مبتلایان به رتینوپاتی دیابتی، در معرض خطر عوارض چشمی بوده و با تشخیص زودرس و درمان به موقع دیابت می توان از افت بینایی جلوگیری و یا آن را به تاخیر انداخت. درمان سیستمیک دیابت از طریق کنترل هم زمان قند خون، فشارخون و هیپرلیپیدمی، موثرترین روش برای جلوگیری از رتینوپاتی دیابتی و پیش رفت آن است. درمان رتینوپاتی دیابتی و پیشگیری از عوارض آن نیازمند مداخله های دارویی و جراحی شامل فتوکواگولاسیون، ویترکتومی و تزریق دارویی داخل زجاجیه برای حفظ دید می باشد. شایع ترین درمان ادم ماکولای دیابتی داروهای آنتیVEGF (داروهای ضد رشد اندوتلیوم عروقی) می باشند. چندین موضوع بحث انگیز مطرح شده است که شامل رژیم درمانی ایده آل، طول درمان، درمان ترکیبی و بی ضرر بودن درازمدت بوده و نیازمند بررسی های بیش تر می باشد. در این مقاله مروری، تمامی روش های درمانی برای ادم ماکولای دیابتی، فارماکوکینتیک، تاثیر، بی ضرر بودن، مقدار مصرف و تعداد دفعات تکرار داروهای تجویز شده برای داخل زجاجیه و هم چنین تاثیر ایسکمی ماکولا، ضخامت اولیه ماکولا و الگوهای OCT ادم ماکولای دیابتی بر روی سرانجام نهایی درمان مورد بررسی قرار گرفته است. تقریبا در تمام مطالعات انتشار یافته نشان داده شده که استفاده از داروهای آنتی VEGF برای درمان ادم ماکولای دیابتی جدید و مقاوم در کوتاه مدت یا درازمدت تا دو سال مفید می باشد.
روش های مختلفی برای درمان ادم ماکولای دیابتی وجود دارد. در این مقاله تقریبا همه موارد درمانی برای ادم ماکولای دیابتی و تاثیر و عوارض جانبی آن ها را بررسی می شوند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
380
لینک کوتاه:
magiran.com/p1442985 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!