طراحی و پیاده سازی سامانه شبیه ساز، پیش کاوی و پردازش مشاهدات سماوی با هدف تعیین اتوماتیک وضعیت، آزیموت و موقعیت محلی سکوهای متحرک

پیام:
چکیده:
ردیاب های ستاره، به عنوان نمونه ای از سنجنده های مبتنی بر مشاهدات سماوی، با هدف تعیین وضعیت دقیق و مطلق سکوهای حامل آنها طراحی شده اند. تحقیق حاضر، الگوریتم های استاندارد مورد استفاده در ردیاب ستاره را به گونه ای بهبود خواهد داد که با بهره گیری از مشاهدات میل سنج و زمان سنج دقیق، علاوه بر اطلاعات وضعیتی سکو، موقعیت محلی و نیز آزیموت آن را در لحظه اخذ تصویر برآورد نماید. به منظور بررسی و ارزیابی روش پیشنهادی، یک سامانه شبیه ساز و پردازش مشاهدات سماوی طراحی و پیاده سازی گردید. سامانه توسعه یافته، همچنین قادر است تا از طریق شبیه سازی شرایط واقعی، یک دید اولیه مناسب از نتایج قابل حصول پیش از تست های میدانی ارائه کند و از این طریق، امکان برنامه ریزی و پیش کاوی ماموریت را فراهم آورد. با بهره گیری از سامانه توسعه یافته، آنالیزهای مختلفی بر روی صحت الگوریتم ها و نیز وابستگی دقت تعیین موقعیت به پارامترهای مختلف صورت پذیرفته و نتایج حاصل به صورت گرافیکی و عددی ارائه گردید. نتایج به دست آمده از تحقیق، قابلیت استفاده از آن را برای اهداف ناوبری به عنوان جایگزین کارایی برای GPSدر زمان عدم دسترسی به آن و همچنین تقویت دوره ای سیستم های ناوبری اینرسی تایید می نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
3 تا 16
لینک کوتاه:
magiran.com/p1455677 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!