موانع بکارگیری مراقبت مبتنی بر شواهد از دیدگاه پرستاران: مروری بر متون

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
تحقیقات حاکی از آن است با وجود اینکه اکثر پرستاران نگرش مثبت نسبت به مراقبت های مبتنی بر شواهد دارند اما در عمل از این مراقبت ها استفاده نمی شود. پرستارانی که اعمال خود را بر اساس مدارک و شواهد علمی پایه گذاری نموده اند، توانسته اند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند، هدف از مقاله حاضر مروری نظام مند بر شواهد پژوهشی در خصوص موانع به کارگیری مراقبت مبتنی بر شواهد از دیدگاه پرستاران است.
مواد و روش ها
در این مطالعه مروری با استفاده از واژه های کلیدی «پرستاری مبتنی بر شواهد» و «پرستاری» شواهد پژوهشی فارسی در بانک اطلاعات نشریات کشور، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و لاتین؛ Google scholar، Scopus، Ovid، Since Direct، ProQuest، Ovid، PubMed استخراج شدند. 38 مقاله که معیار ورود به مطالعه را داشتند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.
یافته ها
بررسی شواهد پژوهشی حاکی از آن بود که عوامل مرتبط با اجرایی نشدن پرستاری مبتنی بر شواهد در پنج حوزه اصلی شامل موانع فردی، مدیریتی، آموزشی، مرتبط با شواهد و محیطی قرار دارد.
نتیجه گیری
عملکرد مبتنی بر شواهد با مشکلات زیادی در اجرای مواجه است. آموزش جستجوی موثر در بانک های اطلاعاتی، دسترسی آسان به کتابخانه در بخش های بیمارستانی، ارتقای دانش حرفه ای مدیران پرستاری، سامان بخشی شیفت ها، تامین نیروی انسانی کارآمد، و تشویق پرسنلی که مراقبت مبتنی بر شواهد را اجرا می نمایند، برای ترویج به کارگیری شواهد علمی پژوهشی متقن و به روز در میان پرستاری توصیه می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1457744 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!