بهینه سازی روش آنالیز متکی بر واحدهای پشت سر هم تکرار شونده (VNTR) در ماشین های ترموسایکلر کلاسیک جهت تایپینگ مولکولی بورخولدریامالئی

پیام:
چکیده:
بورخولدریا مالئی عامل مشمشه و یکی از قدیمی ترین بیماری های عفونی واگیردار و مشترک بین انسان و حیوان است که اغلب تک سمی ها (اسب، الاغ، قاطر و گورخر) را مبتلا می کند. همگام با پیشرفت در مطالعه ژنوم باکتری های بیماری زا در سال های اخیر، روش های مولکولی به منظور مطالعه مقایسه ای و اپیدمیولوژی بورخولدریامالئی توسعه یافته اند. مطالعه حاضر به منظور بهینه سازی روش آنالیز متکی بر واحدهای پشت سر هم تکرار شونده (VNTR) بر پایه چهار لوکوسBM140، BM1367، BM2065 وBM2971 جهت تایپینگ مولکولی بورخولدریامالئی برای اولین بار صورت پذیرفت.
در این مطالعه، سویه B. mallei Razi 325 به عنوان سویه استاندارد به شماره شناسایی (RTCC 2375) از آرشیو میکروارگانیسم های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تهیه شد. طراحی پرایمرهای مورد استفاده در این تحقیق به گونه ای صورت گرفت که اندازه تمام قطعات مورد انتظار در محدوده 750-450 زوج باز باشد که بدین ترتیب شناسایی آن ها در جریان ژل الکتروفورز را آسان تر کند.
مقایسه توالی جدایه با سویه های مرجع، پلی مورفیسم را در هر 4 لوکوس مورد مطالعه نشان داد.
شاخص ترین یافته کاربردی این تحقیق، توسعه یک پروتکل واحد PCR بود که هم از نظر اجزا و هم از نظر دما امکان اجرای چهار واکنش متفاوت را به صورت هم زمان در یک دور فعالیت ماشین PCR فراهم کرد. این درحالی است که در روش محققین دیگر از بیش از یک پروتکل برای تکثیر قطعات ژنتیکی مورد نظر استفاده شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
190 تا 199
لینک کوتاه:
magiran.com/p1485829 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!