تشخیص اتوماتیک ستارگان در یک سیستم نجومی بینایی مبنا جهت ردیابی ماهواره ها

پیام:
چکیده:
امروزه ماهواره های جاسوسی نقش مهمی در کسب اطلاعات نظامی بویژه اطلاعات تصویری ایفا می کنند. لذا یکی از ضروریات دفاعی، کاهش توانایی های آنها در خصوص جمع آوری اطلاعات می باشد، که این مهم تنها از راه رهگیری ماهواره ها و پیش بینی مداری آنها ممکن است. امروزه با در اختیار قرار گرفتن دوربین های رقومی با کیفیت ها و صحت بالا فصل جدیدی در کاربردهایی نظیر تعیین وضعیت و ردیابی ماهواره گشوده شده است. در این روش با استفاده از یک CCD و به کارگیری یک تلسکوپ مناسب می توان رد پای ماهواره و ستارگان را ثبت نمود. در این راستا دست یابی به روشی سریع با دقت بالا در انطباق ستارگان استخراج شده از تصویر با مختصات سماوی آنها بسیار مهم می باشد تا بتوان به کمک آنها مدار ماهواره های ثبت شده در تصویر را تعیین و نهایتا پیش بینی نمود. در این مقاله، مراکز ستاره ها در تصویر با استفاده از روش های پیشرفته پردازش تصویر با دقت بهتر از ابعاد پیکسل استخراج شده اند. در این فرآیند با استفاده از تئوری حرکت همگرا، ستارگان متناظر کشف و سپس با استفاده از الگوریتم MSAC نقاط پرت حذف شده اند. نتایج حاصل بر روی تصاویر نمونه بیانگر دست یابی به انحراف معیاری برابر 10-3 پیکسل در انطباق نقاط می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
171 تا 181
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1498741 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!