تحلیل پایداری و طراحی کنترل کننده غیرهمزمان برای سیستم های کلیدزنی خطی دارای زیرسیستم های پایدارناپذیر با زمان اقامت میانگین

چکیده:
یکی از مهمترین مسائل مطرح در سیستم های کلیدزنی پایدارسازی سیستم های کلیدزنی خطی دارای زیرسیستم های پایدارناپذیر می باشد. از طرف دیگر در کنترل سیستم های کلیدزنی مبحث غیرهمزمانی و یا تاخیر سوئیچ سیستم نسبت به سوئیچ کنترل کننده همواره مشکلاتی در عمل برای پایداری و داشتن عملکرد مطلوب برای سیستم کلیدزنی ایجاد می کند. دراین مقاله به بررسی پایداری سیستم کلیدزنی خطی آهسته دارای زیرسیستم های پایدار و پایدار ناپذیر در حالت غیرهمزمانی دو سوئیچ پرداخته شده است. با استفاده از توابع شبه لیاپانوف شرایطی برای تضمین پایداری سیستم کلیدزنی در حالت پیوسته و گسسته بیان شده است که می توان با تعیین حداقل زمان لازم برای فعالیت زیرسیستم های پایدار بر حسب حداکثر زمان فعالیت زیرسیستم های ناپایدار و شیب افزایش و کاهش انرژی زیر سیستم ها، پایداری سیستم کلیدزنی را تضمین کرد. آخرین مسئله ی بررسی شده در این مقاله طراحی کنترل کننده های فیدبک حالتی است که بتوانند شرایط پایداری و همچنین شرایط مورد نظر طراح از جمله حداقل زمان فعالیت زیرسیستم های پایدار را فراهم کند. به منظور نشان دادن کارایی روش ها، شبیه سازی هایی در انتهای مقاله آورده شده است. یکی از مهمترین مسائل مطرح در سیستم های کلیدزنی پایدارسازی سیستم های کلیدزنی خطی دارای زیرسیستم های پایدارناپذیر می باشد. از طرف دیگر در کنترل سیستم های کلیدزنی مبحث غیرهمزمانی و یا تاخیر سوئیچ سیستم نسبت به سوئیچ کنترل کننده همواره مشکلاتی در عمل برای پایداری و داشتن عملکرد مطلوب برای سیستم کلیدزنی ایجاد می کند. دراین مقاله به بررسی پایداری سیستم کلیدزنی خطی آهسته دارای زیرسیستم های پایدار و پایدار ناپذیر در حالت غیرهمزمانی دو سوئیچ پرداخته شده است. با استفاده از توابع شبه لیاپانوف شرایطی برای تضمین پایداری سیستم کلیدزنی در حالت پیوسته و گسسته بیان شده است که می توان با تعیین حداقل زمان لازم برای فعالیت زیرسیستم های پایدار بر حسب حداکثر زمان فعالیت زیرسیستم های ناپایدار و شیب افزایش و کاهش انرژی زیر سیستم ها، پایداری سیستم کلیدزنی را تضمین کرد. آخرین مسئله ی بررسی شده در این مقاله طراحی کنترل کننده های فیدبک حالتی است که بتوانند شرایط پایداری و همچنین شرایط مورد نظر طراح از جمله حداقل زمان فعالیت زیرسیستم های پایدار را فراهم کند. به منظور نشان دادن کارایی روش ها، شبیه سازی هایی در انتهای مقاله آورده شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
47 تا 58
لینک کوتاه:
magiran.com/p1499130 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!