فرا روش پژوهش های مدیریت اسلامی در ایران (مورد مطالعه: مقاله های علمی پژوهشی 1380 تا 1394)

پیام:
چکیده:
روش شناسی تحقیق از جمله مهترین اجزای هر تحقیق است. برای جهش در یک شاخه علمی، جهش در روش شناسی تحقیق، امری لازم و با اهمیت است. این تحقیق با هدف نقد روش شناسی پژوهش های مدیریت اسلامی با رویکرد فراروش انجام شده است. سوال اصلی تحقیق این است که آیا پژوهش های مدیریت اسلامی از نظر روش شناسی مسیر صحیحی را جهت توسعه مدیریت اسلامی طی می کنند؟ با توجه به جستجوی پایگاه های اطلاعاتی معتبر، از بین پژوهش های مدیریت اسلامی که در بازه زمانی سال1380 تا ابتدای1394 انجام شده اند؛ فقط مقاله هایی که در مجله های علمی پژوهشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری چاپ شده، انتخاب گردید. با این معیار در مجموع 64 مقاله استخراج و مورد بررسی قرار گرفت. روش تحقیق استفاده شده در این تحقیق فراروش بوده، که از زیرمجموعه های فرا مطالعه است. از جمله نتایج تحقیق می توان به کمبود فعالیت های پژوهشی در حوزه مدیریت اسلامی و عدم تطبیق روش شناسی تحقیق از نظر مواردی همچون، منابع مورد استفاده، روایی و پایایی، روش تحقیق، جامعه و نمونه پژوهش ها، جهت توسعه مدیریت اسلامی اشاره نمود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
101
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1529725 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!