ارایه مدل کاربردی مدیریت بحران در حوزه ایمنی جاده ای

پیام:
چکیده:
نیاز به سیستم های مدیریت بحران در طول زمان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. یک بحران می تواند فاجعه بزرگی در بسیاری از بخش های جامعه پدید آورد که شامل بلایای طبیعی (زمین لرزه، سونامی، گردباد، آتش، سیل و غیره)، حملات تروریستی یا خرابکاری (انفجار، آدم ربایی و غیره)، حوادث (انفجار، آلودگی اضطراری، تصادفات خودرو و غیره) و اختلالات فناوری باشد. همه اینها، نمونه هایی از موقعیت های اضطراری و غیر قابل پیش بینی هستند که می تواند منجر به صدمات شدید شوند مگر این که بلافاصله پس از وقوع حوادث، اوضاع تحت کنترل قرار گیرد.
هدف از این مقاله ارایه تعریف مشترکی برای جامعه پژوهشگران و بخش اجرایی در حیطه برنامه ریزی و مدیریت بحران می باشد. حوزه مطالعه در این مقاله، سیستم های مدیریت بحران در حوزه ایمنی حمل ونقل می باشد. وظیفه این سیستم ها شناسایی، ارزیابی، کمک به اداره وضعیت بحران و همچنین سازماندهی و ارتباط بین همه طرف های درگیر در اداره و کنترل بحران را شامل می شود. این سیستم، منابع مرتبط به مدیریت و دستیابی به اطلاعات مورد نیاز ارگان های ذیصلاح در حوزه مدیریت، برنامه ریزی و کنترل بحران را با حوزه های مختلف از جمله مدیریت، برنامه ریزی و کنترل ترافیک در بحران پیوند می زند. این تحقیق حاوی ملزومات غیررسمی در حوزه سیستم مدیریت بحران (CMS) و چندین مدل به شرح زیر است: 1- مدل مدیریت بحران در حوزه حمل ونقل و تصادفات، 2- مدل پیش بینی احتمال تصادفات خودروها در حوزه سیستم مدیریت بحران، 3- مدل راه اندازی سیستم مدیریت بحران ویژه در خصوص تصادفات خودرو (CCCMS)، 4- تشریح ساختار فیزیکی سیستم مدیریت بحران در تصادفات خودرو CCCMS ) Car Crash CMS)، 5- مدل ارایه طرح های قابل اجرا در بخش CCCMS .
زبان:
فارسی
در صفحه:
59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1554318 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!