روشی نوین برای مدل سازی ریاضی سیستم اسکلتی بدن انسان: لحاظ کردن ویژگی های سینماتیکی مفاصل زیستی و اثر زنجیره های سینماتیکی پیچیده سیستم اسکلتی

چکیده:
در مطالعه حاضر، روشی نوین برای به دست آوردن معادلات حاکم بر سیستم اسکلتی بدن انسان ارائه شده است. در این روش، رویکردی نوین برای واردکردن ویژگی های سینماتیکی مفاصل زیستی و همچنین اثر زنجیره های پیچیده سینماتیکی سیستم اسکلتی در معادلات حرکت ارائه شده است. روش پیشنهادی در این مقاله، با استفاده از حساب دیفرانسیل توابع ماتریسی معادلات حاکم بر سیستم اسکلتی را به صورت معادلات دیفرانسیل معمولی تحصیل می کند. علاوه بر این، ازآنجا معادلات حاصل به صورت بازگشتی ارائه شده اند، این روش رویکردی به لحاظ محاسباتی کارا برای به دست آوردن معادلات دیفرانسیل حرکت سیستم اسکلتی بدن انسان پیشنهاد می کند. به منظور بررسی صحت روابط پیشنهادشده در این مقاله، یک مکانیزم استاندارد شامل سه حلقه سینماتیکی بسته موردتوجه قرار گرفت. نتایج حاصل از حل دینامیک مستقیم این مکانیزم با روش پیشنهادی در این مقاله با نتایج ارائه شده در سایر مراجع معتبر مقایسه و روش پیشنهادی صحت سنجی شد. علاوه بر این، به منظور بررسی کاربرد روش پیشنهادی در این مقاله در شبیه سازی سیستم اسکلتی بدن انسان، مدل سازی دینامیکی کمربند شانه ای در حضور ریتم شانه در دستور کار قرار گرفت. برای توصیف ریاضی ریتم شانه از دو مدل ریاضی استفاده شد: مدل اصلی و مدل ساده شده. تفاوت میان نتایج شبیه سازی این دو مدل ضرورت استفاده از داده های آزمایشگاهی اصلی برای مدل سازی ریتم شانه را تاکید می کرد. ازآنجاکه علت علاقه مندی محققان به استفاده از داده های ساده شده ریتم شانه ریشه در محدودیت در فرمول های مجود برای مدل سازی سیستم اسکلتی دارد، با استفاده از روش پیشنهادی در این مقاله این مشکل مرتفع می گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
191 تا 203
لینک کوتاه:
magiran.com/p1562173 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!