تابوشکنی، مهم ترین راهبرد جذب مخاطب در سینمای ایران
در این مقاله، ضمن تبیین اهمیت اقتصاد در محیط نوین رسانه ای و رقابت شدید رسانه های گوناگون برای جلب توجه مخاطبان، تابوشکنی مهم ترین راه برد فیلم سازان ایرانی برای جذب مخاطبان به سینمای نسبتا کم مخاطب ایران دانسته شده است. در ابتدا ضمن مروری بر 25 فیلم پرفروش سینمای ایران از ابتدای دهه ی 1370 تا سال 1393، برخی نشانه ها و رگه های تابوشکنی در آن ها ردیابی شده است. در ادامه نگارندگان رویکردی کیفی را در پیش گرفته اند: نخست با به کارگیری روش «تحلیل روایت نشانه شناختی»، فیلم ها تحلیل شده اند؛ سپس از دل این تحلیل، مقولات تابوشکنانه ی آن ها استخراج شده و ازطریق راه برد تحلیل تماتیک، تحلیل شده اند. میدان مطالعه کل سینمای ایران از ابتدای دهه ی 1370 است که از این میان 5 فیلم به شیوه ی نمونه گیری هدف مند انتخاب شده اند.
فیلم ، سینمای ایران ، تابو
پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.
اگر عضو مگیران هستید:
اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.