از کار در زمین کشاورزی تا کار در پالایشگاه...

گفتگو با محرم افشار از واحد بشکه سازی نفت پارس
چکیده:
کارگران به منزله بزرگترین قشر جامعه, همواره مورد توجه بوده اند و تلاش و کوشش آنان در عمران و آبادانی, گردش کار صنایع گوناگون و کلیه شقوق فعالیت های انسانی مورد ستایش و قدردانی بوده است.
بی تردید می توان پذیرفت پیشرفت های جوامع صنعتی و موفقیت های عظیم به دست آمده در صنایع مدیون این قشر فعال و ارزشمند است. به همین دلیل نام کارگران, با کار عجین شده و کار خود پدیده ای است که اهمیت و ارزش آن پیوسته در همه مکاتب جهانی مورد بحث قرار گرفته و مطالب و نکات زیادی پیرامون آن گفته و نوشته شده است.
اهمیت و ارزش کار و کارگر در کشور ما بر کسی پوشیده نیست. به ویژه آنکه ستایش کار و کارگر در ایران, از منظر دین مبین اسلام در مرزهای جهان شمول مورد بحث و نقد و نظر قرار دارد. یکی از اشارات مهم در این مبحث, آن است که در اسلام کار و طلب روزی حلال به عنوان بالاترین عبادت شناخته می شود. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «العباده سبعون جزء افضلها طلب الحلال» یعنی عبادت هفتاد جزء است. برترین آنها,کار و کوشش برای به دست آوردن روزی حلال است.
با توجه به نکاتی که به آن اشاره شد, شرکت نفت پارس همواره مسایل کار و کارگران را در درجه اول اهمیت قرار داده و نسبت به آن توجه عمیق و بیشتری معطوف می دارد.
ماهنامه نفت پارس نیز که متعلق به کارکنان شرکت است و در این راستا در انتشار خبرهای کار و کارگری پیشگام بوده, از این شماره به بعد صفحاتی را به گفتگو با کارگران شرکت اختصاص می دهد.
در این شماره با محرم افشار از کارگران با سابقه شرکت گفتگو کرده ایم که ملاحظه می فرمایید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
27
لینک کوتاه:
magiran.com/p162536 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!