تاثیر محتوای کمک آموزشی همراه تولید شده بر یادگیری دانشجویان فناوری اطلاعات سلامت در درس اصطلاحات پزشکی

چکیده:
مقدمه
اصطلاحات پزشکی جزء دروس اختصاصی رشته فن آوری اطلاعات سلامت به شمار می رود که نیازمند به خاطرسپاری تعداد زیادی از واژگان است و استفاده از وسایل کمک آموزشی می تواند باعث بهبود یادگیری این درس شود. نرم افزارهای آموزشی همراه، به عنوان ابزار کمک آموزشی نوین، در عصر کنونی مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه حاضر با هدف تولید محتوای کمک آموزشی مبتنی بر موبایل اندروید و بررسی تاثیر ویژگی های نرم افزار در پیشرفت تحصیلی، انگیزه و تعداد دفعات مطالعه دانشجویان انجام شد.
روش بررسی
این مطالعه به روش شبه تجربی، بر روی دانشجویان ترم دو رشته فن آوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفت. جهت تعیین میزان پیشرفت تحصیلی، از نمرات پیش آزمون و پس آزمون و برای تعیین تاثیر نرم افزار بر روی میزان مطالعه و انگیزه، از پرسش نامه پژوهشگر ساخته که روایی آن توسط استادان تایید شده بود، استفاده گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون های Paired t و McNemar) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
بین استفاده از نرم افزار کمک آموزشی و پیشرفت تحصیلی (001/0 = P) و انگیزه دانشجویان (013/0 = P) رابطه معنی داری وجود داشت، اما در میزان مطالعه آن ها رابطه معنی داری مشاهده نشد (100/0 = P).
نتیجه گیری
استفاده از نرم افزار کمک آموزشی مبتنی بر موبایل، بر پیشرفت تحصیلی و انگیزه در درس اصطلاحات پزشکی تاثیر مثبتی داشته است. بنابراین، استفاده از این نرم افزارها به عنوان یکی از روش های نوین یادگیری در کنار روش های سنتی مطالعه، پیشنهاد می گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
459
لینک کوتاه:
magiran.com/p1688359 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!