بازار محوری صادرات به عنوان راهبرد موفقیت سازمان های بین المللی با رویکرد روابط درون سازمانی

چکیده:
زمینه
بازار محوری صادرات به عنوان راهبرد موفقیت سازمان های بین المللی شناخته میشود، زیرا کنترل کننده رفتار استراتژیک سازمان ها و کلید دستیابی به مزایای رقابتی در بازارهای خارجی است. هدف از بازار محوری صادرات جمع آوری اطلاعات درباره نیازهای مشتریان فعلی و آینده و نهادینه کردن این اطلاعات در میان بخش های سازمان در جهت افزایش عملکرد صادرات می باشد.
هدف
این پژوهش به بررسی بازار محوری صادرات به عنوان راهبرد موفقیت سازمان های بین المللی و با تمرکز بر رویکرد روابط درون سازمانی صورت گرفته است. زیرا بسیاری از دانشمندان روابط درون سازمانی را یک عامل مهم در جهت تاثیرگذاری بر بازار محوری صادرات و در نتیجه بهبود عملکرد سازمانی در نظر می گیرند.
روش ها
پژوهش از نوع توصیفی و از شاخه پیمایشی و شیوه گردآوری داده ها پرسشنامه است. جامعه پژوهش کلیه متخصصان بخش صادرات شرکت های صادرکننده ماکارونی در ایران به تعداد140 نفر و نمونه گیری با استفاده از فرمول کوکران 103 نفر محاسبه شد. بررسی و تحلیل داده های پرسشنامه پژوهش نیز با استفاده از فنون تحلیل عاملی و مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SmartPLS2 انجام شد.
یافته ها
این بررسی تایید می کند، روابط درون سازمانی با بازار محوری صادرات و عملکرد صادرات رابطه معنی دار و مثبت دارد.
نتیجه گیری
روابط درون سازمانی به عنوان نیرو محرکه برای رفتار بازار محور در سازمان محسوب میشود و می تواند شرکت ها را قادر سازد که حداکثر نقاط قوت خود را به کار گیرند تا با ایده جدید و عملکرد بهتر ظاهر شوند.
زبان:
فارسی
صفحات:
75 تا 88
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1720522 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!