ارزیابی تجربی خواص ترموفیزیکی، انتقال حرارت جابجایی و افت فشار در نانوسیال آب-نانولوله کربنی چند جداره عامل دار شده

چکیده:
در این تحقیق، انتقال حرارت جابجایی نانوسیال عامل دار شده نانولوله چندجداره کربنی -آب با عامل کربوکسیل در کسرهای حجمی پایین در جریان مغشوش، درون یک مبدل، مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفته است. تاثیر کسر حجمی در محدوده 05/0% تا 1% بر انتقال حرارت جابجایی در محدوده عدد رینولدز بین 5000 تا 27000 مطالعه شده است. همچنین ضریب هدایت حرارتی و ویسکوزیته دینامیکی نانوسیال در دماها و کسرهای حجمی مختلف به صورت تجربی، اندازه گیری شده است. به روشنی وابستگی شدید ضریب هدایت حرارتی و ویسکوزیته دینامیکی نانوسیال به دما و کسر حجمی مشاهده گردید. از این رو، برای پیش بینی ضریب هدایت حرارتی نانوسیال عامل دار شدهنانولوله کربنی چند جداره-آب، دو مدل جدید بر مبنای برازش منحنی با داده های تجربی با تابعیت دما و کسرحجمی ارائه گردید.در ادامه این تحقیق، ضریب انتقال حرارت جابجایی، عدد ناسلت، افت فشار و ضریب عملکرد برای کسر های حجمی مختلف محاسبه و نمودارهای مرتبط با آنان ارائه گردید. نتایج تجربی به روشنی نمایان می سازد که هر دو فاکتور ضریب انتقال حرارت و بازدهی حرارتی با افزایش کسر حجمی، افزایش می یابند. بطور متوسط %78 افزایش در ضریب انتقال حرارت، % 5/36 افزایش در عدد ناسلت متوسط و % 3/ 27 تحمیل افت فشار در بالاترین کسر حجمی نانولوله کربنی چند جداره در آب، مشاهده شد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
73
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1728790 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!