مطالعه و تحلیل چالش های پیاده سازی سامانه هوشمند و مکانیزه نگهداشت شهر

چکیده:
مدیریت یکپارچه شهری در بخش نگهداشت یکی از نیازهای اساسی در مدیریت زیرساخت های یک در پیاده سازی چنین سامانه ای کلان شهر است. چالش اساسی در این زمینه، موانع موجود و ریسک های مترتب است.
در این پژوهش، پس از تبیین تجربه شکست در پیاده سازی سامانه های نگهداشت شهر در چند کلان شهر ایران، چالش های موجود در پیاده سازی یک سامانه جامع هوشمند مدیریت شهری در ایران موردمطالعه و تحلیل قرارگرفته است. تجربه موفق در پیاده سازی و راه اندازی سامانه نگهداشت کلان شهر دستمایه این پژوهش قرارگرفته است تا آسیب شناسی بهره برداری سامانه های 1395تهران «سامن» در سال مدیریت شهری در ایران مورد تحلیل قرار گیرد. در این مقاله آسیب شناسی سه پارامتر اصلی در راه اندازی یک ) ساختار مدل نرم افزار (در 2 )مدل های ارزیابی عملکرد در حوزه نگهداشت شهر، 1سامانه هوشمند شامل: ) روش پیاده سازی آن ارائه شده است. برای تبیین میزان و اهمیت 3دو بخش برداشت و تحلیل اطلاعات) و هر یک از موانع و چالش های رودرروی این سامانه، پیاده سازی و ارزیابی آن در چند ناحیه شهر تهران مورد ارزیابی قرار گرفت. برای تحلیل اطلاعات، ابتدا کمیته ای از خبرگان دانشگاهی و صنعتی تشکیل گردید و با ، هر یک از چالش ها تحت پوشش در هر حوزه توسط متخصصان و خبرگان وزن دهی AHPاستفاده از روش راهکارهای شد. سپس وزن های به دست آمده نرمال سازی و چالش های ارزیابی شده اولویت بندی شدند. نهایتا برون رفت از چالش ها و راه های موثر در پیاده سازی سامانه های هوشمند در کلان شهر ها حاصل آمد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
21
لینک کوتاه:
magiran.com/p1742528 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!