کارت امتیازی آینده در بستر آینده نگاری استراتژیک

پیام:
چکیده:
زمینه
سناریو ها غالبا به منظور توصیف امکان جایگزینی تغییرات آینده در محیط خارجی سازمان به کار می روند که حتی قادرند پس از آن به منظور ارزیابی استراتژی فعلی و توسعه استراتژی های آینده به کار برده شوند. با این حال، با تغییر تمرکز به سمت دیدگاه مبتنی بر منابع به دور از پارادایم مبتنی بر بازار، سناریوها قادر خواهند بود برای توصیف گزینه های جایگزین مسیرهای توسعه داخلی سازمان نیز استفاده شوند. سپس این دو نوع سناریو می توانند بطور سیستماتیک توسعه یافته و به شکل یک بخش مهم از یک سیستم هشدار دهنده زودهنگام استراتژیک (کارت امتیازی آینده) به کار برده شوند. این پژوهش با مطالعه ادبیات موجود و همچنین نمونه های متعدد برای توسعه مفهوم کارت امتیازی آینده تلاش نموده است همچنین این پژوهش به دنبال فراهم کردن یک روش سیستماتیک به سمت آینده نگاری استراتژیک با ترکیب سنایورهای داخلی (رویکرد مبتنی بر منابع) و سناریوهای خارجی (رویکرد مبتنی بر بازار) در درون مکانیزمی به نام کارت امتیازی آینده است که می تواند برای توصیف راه های توسعه داخلی جایگزین برای یک سازمان بکار گرفته شود. یافته ها حاکی از آن است که دیدگاه خارجی (مبتنی بر بازار) و داخلی (مبتنی بر منابع) برای ایجاد یک سیستم هشدار دهنده زودهنگام استراتژیک می بایست با یکدیگر ترکیب شوند.
هدف
این پژوهش به دنبال خلق روشی سیستماتیک در آینده نگاری استراتژیک با ترکیب سنایورهای داخلی (رویکرد مبتنی بر منابع) و سناریوهای خارجی (رویکرد مبتنی بر بازار) در درون ساختاری به نام کارت امتیازی آینده است.
روش ها
در این پژوهش با مطالعه ادبیات موجود و همچنین نمونه های متعدد تلاش گردیده مفهوم کارت امتیازی آینده تبیین گردد.
یافته ها و
نتایج
یافته ها حاکی از آن است که دیدگاه خارجی (مبتنی بر بازار) و داخلی (مبتنی بر منابع) برای ایجاد یک سیستم هشدار دهنده زودهنگام استراتژیک می بایست با یکدیگر ترکیب شوند. همچنین یافته ها نشان دادند که کارت امتیازی آینده در برگیرنده شاخص های سنتی اندازه گیری عملکرد، شاخص های تغییر، شاخص های حیاتی بازار و مفروضات و وعده های استراتژی می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
91 تا 109
لینک کوتاه:
magiran.com/p1750542 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!