ارائه ی ابزار توزیع شده تولید ترافیک متنوع (DVTG) با توان عملیاتی بالا به منظور شبیه سازی رفتار اینترنت

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
رشد روزافزون سرویس ها وکاربران اینترنت نیاز به مدل سازی ترافیک آن را به منظور بررسی معایب و نقاط ضعف سرویس ها افزایش می دهد. مدل سازی رفتار ترافیکی و شرایط اینترنت برای تحلیل و پیش بینی کارایی و ارزیابی کیفیت سرویس شبکه های کامپیوتری و عناصر آن مانند سوییچ و مسیریاب و دیواره آتش ضروری است. تولید این ترافیک دو نیازمندی اساسی دارد: حجم بالا و تنوع پروتکل ها. از طرفی سکوهایی که قادرند حجم بالای ترافیک را بصورت تنها و مستقل تولید کنند هزینه بالایی دارند. این مقاله ابزار DVTG را معرفی می کند که قادر است به صورت توزیع شده حجم بالایی از ترافیک شبکه را، که شامل گستره ی متنوعی از پروتکل های شبکه می شود، تولید کند. این ابزار با بهره گیری از تکنیک های آماری در لایه کاربرد و ابزارهای موجود در لایه های دیگر، رفتار واقعی ترافیک شبکه را شبیه سازی کرده و قادر است کارایی شبکه و عناصر آن را ارزیابی کند. ارزیابی ها نشان می دهد با استفاده از ده کامپیوتر با کارت شبکه یک گیگابیت بر ثانیه، عامل های تولید ترافیک می توانند بیش از نه گیگابیت بر ثانیه ترافیک متنوع تولید کنند که سرباری کمتر از ده درصد دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
25
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1789444 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!