طراحی داشبورد نوآوری برای مدیریت کارآمد آزمایشگاه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه و هدف
آزمایشگاه های پزشکی نیازمند به کارگیری ابزارهای جدید جهت پایش هوشمند فعالیت ها و شناسایی چالش ها با توجه به افزایش هزینه ها در بخش بهداشت و درمان و فشارها برای حذف تکرارها در بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز آموزشی محسوب می شوند. مشکلات آزمایشگاه های بالینی از جمله مواردی است که اساتید و مدیران با آن به خصوص در بیمارستان های آموزشی روبرو هستند. هدف این مقاله طراحی داشبورد هوشمند کارآمدی آزمایشگاه می باشد.
روش تحقیق: این مطالعه ابتدا با بررسی متون شاخص های کلیدی این بخش جمع آوری شده و سپس با استفاده از دو تکنیک دلفی طی 2 مرحله، شاخص ها در پانل متخصصان آزمایشگاه در بیمارستان آموزشی منتخب، نهایی و طبقه بندی گردیدند. طراحی و ایجاد داشبورد براساس داده های شاخص های تعیین شده در بخش آزمایشگاه با استفاده از نرم افزار Qlick View بارگذاری شده و نمایش عملکرد این بخش ارایه گردید.
یافته ها
براساس اطلاعات به دست آمده از داشبوردهای اطلاعاتی هوش کارآمدی در آزمایشگاه بیمارستان، درآمد بیمارستان در سال 96 نسبت به سال 94 نسبت به هزینه ها بیشتر شده است. همچنین، بیشترین تعداد آزمایش ها مربوط به CBC و ادرار بیماران در این 3 سال می باشد.
نتایج
داشبورد آزمایشگاه با تمرکز بر شاخص های خاص، راهنمای جامعی برای مدیران این بخش به منظور شناسایی میزان آزمایش های انجام شده، مدیریت تعداد آزمایش ها، بهبود کیفیت خدمات ارایه شده، بهبود ظرفیت آزمایش های انجام شده، اختصاص منابع و برنامه ریزی جهت ارتقای این بخش می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
44 تا 52
لینک کوتاه:
magiran.com/p1804362 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!