مفاهیم عمودی و افقی در نمایشنامه های یونسکو با نام های کرگدن، صندلی ها، امده یا چگونه از شرارت آن رها شویم، شاه می میرد
نویسنده:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این پژوهش که شامل چهار نمایشنامه یونسکو، نمایشنامه نویس معاصر می باشد. سعی مان بر این است تا با ابزارهای ارائه شده توسط نشانه شناسایی، چگونگی شکل گیری مفاهیم افقی و عمودی در نمایشنامه های یونسکو را نشان داده و به مطالعه ناهمگونی در مفاهیم مکان، عمودی، افقی، نشانه های تصویری و غیر تصویری و واژگونی نظام ارزشی موجود در تئاتر معنا باخته یونسکو بپردازیم. و سپس چگونگی شکل گیری تفکرات فلسفی یونسکو در نمایشنامه هایش به طور مثال: در کرگدن (تغییر انسان به کرگدن، بی تفاوتی انسان ها نسبت به یکدیگر و مرگ انسانیت)، صندلی ها (تنهایی انسان مدرن و عدم حضور انسان و خدا)، امده و یا چگونه از شرارت آن رها شویم (مرگ عشق و طلاق عاطفی در میان زوج ها و سایه سنگین حسرت و پشیمانی در زندگی انسان های امروزی) و در شاه می میرد (وحشت و اضطراب انسان در مقابل مرگ) بپردازیم. هدف اصلی این پژوهش بیان مفاهیم عمودی و افقی و نظام ارزشی موجود در این چهار نمایشنامه می باشد.
کلیدواژگان:
یونسکو ، نشانه شناسی ، عمودی ، افقی ، فضا ، نظام ارزشی
زبان:
فرانسوی
صفحات:
1 تا 23
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1806243