بررسی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصر ف کننده (با استفاده از مدل آکر)

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
در دو دهه اخیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری هم از دید تجار و هم محققان بازاریابی به عنوان یک مفهوم با اهمیت مورد توجه قرار گرفته است. زیرا از طرفی تعیین نام و نشان تجاری مستلزم سرمایه گذاری های زیادی است از سوی دیگر شرکت های تولیدی در نهایت در می یابند که نام و نشان تجاری آنها منشا قدرتی است که در بازار به دست می آورند. با وجود تحقیقات دانشگاهی زیادی که روی این مباحث انجام شده است اما تعداد تحقیقات پیمایشی ای که به طور تجربی، مدل های پیشنهاد شده را آزمایش کند، اندک است. در مطالعه حاضر به ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصر فکننده نهایی یعنی با دید بازاریابی و با استفاده از مدل آکر (1991 ) پرداخته شده است. سوال اساسی در این تحقیق به شرح زیر می باشد:عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دید مصر فکننده چیست و میزان اهمیت هر کدام از این عوامل در ارزیابی مصر فکننده نهایی از ارزش ویژه نام و نشان تجاری چقدر است؟
نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده است که در جامعه آماری مذکور، فقط عامل وفاداری به صورت مستقیم بر ارزش ویژه نام و نشان تاثیر دارد و سایر عوامل یعنی کیفیت ادراک شده، آگاهی از نام و نشان و نیز تداعی نام و نشان به طور غیر مستقیم و از طریق وفاداری می توانند بر ارزش ویژه نام و نشان اثر بگذارند.
زبان:
فارسی
صفحات:
41 تا 59
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1849013 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!