مطالعه ارتباط کمی ساختار- فعالیت برای پیش بینی فعالیت مهارکنندگی PIM مشتق های تری آزولوپیریدین با استفاده از الگوریتم ژنتیک برازش خطی چندگانه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مطالعه ارتباط کمی ساختار فعالیت (QSAR) برای مدل سازی و پیش بینی فعالیت مهارکنندگی PIM،39 ترکیب از مشتق های تری آزولوپیریدین به کار گرفته شد. نخست پس از رسم و بهینه سازی ساختار ترکیب ها و محاسبه توصیف کننده ها، مجموعه داده ها به صورت تصادفی به دو مجموعه آموزش و آزمون تقسیم شد. در انتخاب مهم ترین توصیف کننده ها روش گام به گام (SW) و الگوریتم ژنتیک (GA) استفاده شد. سپس برای مدل سازی و پیش بینی فعالیت های ترکیب ها از روش برازش خطی چندگانه (MLR) استفاده شد. مقایسه مدل های SW-MLRو GA-MLR نشان داد که GA-MLR نسبت به SW-MLR نتیجه های بهتری به دست می دهد. سپس برای بررسی اعتبار مدل ها از روش های اعتبارسنجی تقاطعی (LOO) و (LGO)، Y- تصادفی و آزمون خارجی استفاده شد. این مطالعه نشان داد که مدل GA-MLR با پنج توصیف کننده می تواند برای پیش بینی فعالیت ترکیب های دارویی همانند به کار رود و همچنین از تحلیل توصیف کننده های مدل می توان در طراحی ترکیب های دارویی نوین استفاده کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
137 تا 148
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1977918 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!