بررسی عملکرد سامانه های مخابرات نوری فضای آزاد تحت مدولاسیون هایM-PAM و M-PSK با به کارگیری روش های تطبیق توان و مدولاسیون

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
عملکرد سامانه های نوری فضای آزاد تحت تاثیر عوامل مختلفی از قبیل ناهم راستایی، پراکندگی، جذب و نوسانات ناشی از تلاطم جوی قرار دارد. در این میان، نوسانات ناشی از تلاطم اتمسفری حتی در شرایط جو پایدار نیز وجود دارد. کانال های متلاطم جوی در سامانه های مخابرات نوری فضای آزاد یک کانال شبه ایستا هستند به طوری که شرایط کانال برای میلیون ها بیت متوالی ثابت است. بنابراین، با دانستن اطلاعات حالت کانال، می توان پارامترهای انتقالی فرستنده مانند توان و مرتبه مدولاسیون را طوری تنظیم نمود که تاثیر تلاطمات اتمسفری برای داشتن انتقالی کارآمد از لحاظ مصرف انرژی و نرخ انتقال اطلاعات تا حد ممکن کاهش یابد. در این مقاله، روش های تطبیق توان و مدولاسیون در یک سامانه مخابرات نوری فضای آزاد مبتنی بر مدولاسیون های PAM و PSK در معرض تلاطمات اتمسفری بررسی می شوند. بدین منظور، سه راهکار تطبیق توان، تطبیق مدولاسیون و تطبیق همزمان توان و مدولاسیون مورد بررسی قرار می گیرند. راه کار تطبیق توان و/یا مرتبه مدولاسیون پیشنهادی در این مقاله منجر به مسائل بهینه سازی غیرمحدب شده که جواب بهینه آن به کمک روش ضرایب لاگرانژ به دست می آید. در نهایت، عملکرد روش های ارائه شده از لحاظ بهره وری طیفی و احتمال قطع توسط شبیه سازی عددی مورد ارزیابی و تحلیل قرار خواهد گرفت.
زبان:
فارسی
صفحات:
63 تا 75
لینک کوتاه:
magiran.com/p1999242 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!