بررسی پتانسیل یادگیری زبان دوم از طریق ارزشیابی پویای رایانه ای

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

ارزشیابی پویا (DA) از لحاظ نظری از منطقه مجاور رشد ویاگوتسکی (ZPD) گرفته شده است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر ارزشیابی پویای رایانه‌ای (C-DA) در کمک به زبان آموزان انجام شده است تا به درک پتانسیل نهفته خود در یادگیری درک مطلب برسند. یک گروه 32 نفره از دانشجویان کارشناسی آموزش زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه‌های ایران در این مطالعه شرکت کردند. به منظور اندازه گیری پتانسیل دانشجویان در یادگیری، از فرمول کوزولین و گارب (2002) که به آن نمره بالقوه یادگیری (LPS) گفته می شود، استفاده شد. نمره بالقوه یادگیری نشان می‌دهد که چه میزان میانجیگری برای یک فرد یا گروهی از افراد برای پیشرفت آنها لازم است. نتایج نشان داد دانشجویانی که نمرات پیش آزمون آنها یکسان بود، نمرات پس آزمون آنها متفاوت یا حتی به شدت متفاوت بود و بنابراین نمرات بالقوه یادگیری آنها هم متفاروت بود. با توجه به نمره بالقوه یادگیری به دست آمده از طریق استفاده از روش ارزشیابی پویای رایانه‌ای، برای دانشجویان در معرض خطر فرصت‌هایی فراهم می‌شود که ممکن است منجر به غلبه آنها بر برخی از چالش‌های پیش رویشان در تست‌های سنتی شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
51 تا 78
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2029844 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!