الف لام، خدمت یا خیانت- بخش سوم

چکیده:

پیش از پرداختن به نقد نادرستی ها، خلاف گویی ها و تحریف گری ها در کتاب الف لام خمینی یادآوری چند نکته بایسته است:1٫ در نقد و بررسی کتاب الف لام، سخن بر سر این نیست که نویسنده آن روی چه انگیزه ای به نگارش این کتاب دست زده است؛ آیا این نگارش بر پایه نقشه و برنامه سازمان یافته و حساب شده ای بوده است که سازمان های جاسوسی و فراماسونری و باندهای مرموز تخریب و تحریف تاریخ انقلاب اسلامی کارگردانی کرده اند یا ریشه در دیدگاه گژاندیشانه و جناحی جناب نویسنده دارد؟ بی تردید آفتاب برای همیشه پشت ابر نمی ماند و به زودی نقشه ها و دسیسه ها برملا می گردد، زمستان پایان می یابد و سیاهی بر ذغال می ماند. لیکن بایستی به این نکته توجه داشت که جریان های مرموزی که دنبال دشمنی با امام و تخریب چهره او هستند اگر کتابی علیه او می نوشتند تا او را در تاریخ بدنام کنند بهتر از آنچه را که در کتاب الف لام آمده است، نمی توانستند ارایه دهند. به ویژه با در نظر گرفتن این نکته که دشمن به درستی دریافته است که برای خدشه دار کردن چهره امام باید زیر پوشش ستایش ضربه زد. بنابراین کتاب الف لام خمینی چه از روی نادانی و ناآگاهی و نگرش جناحی و چه بر پایه برنامه سازمان یافته و خائنانه به رشته نگارش کشیده شده باشد، از کتاب هایی است که اغراض دشمن را پی گرفته و آب به آسیاب دشمن ریخته است.2 در شماره پیش فصلنامه پانزده خرداد (شماره 57) در بخش دوم نقد الف لام، یادآور شدم که عناصر مرموز و خیانت پیشه که از امام(سلام الله علیه) دلی پرکین و چرکین دارند و از نوشته شدن تاریخ بدون غرض ورزی و دروغ پردازی، سخت بیمناک اند، از کتاب الف لام استقبال می کنند و حتی این پیش بینی را نیز کردم که چه بسا آن را به عنوان کتاب سال به نمایش درآورند. این پیش بینی چه زود جامه عمل پوشید و دیدیم که برجامی های بی وطن و دروغ گویان فریب کار مکار که در دروغ پردازی گوی سبقت را از خدایان دروغ ربوده و کذاب قرن لقب گرفته اند، شتاب زده به صحنه آمدند و کتاب الف لام را به عنوان کتاب برگزیده سال مورد ستایش قرار دادند و به نویسنده آن، بابت نسبت های ناروایی که در این کتاب به امام داده است، جایزه دادند و از او قدردانی کردند. اگر جز این بود، چگونه شدنی است کتابی که هنوز بیش از یک سال از انتشار آن نگذشته است در میان صدها کتابی که برای به دست آوردن امتیاز در صف انتظارند، کتاب الف لام- خارج از نوبت- به اصطلاح مورد ارزیابی قرار بگیرد و برگزیده شود و امتیاز بگیرد؟! و اکنون نیز پیش بینی می کنم دیری نپاید که این کتاب از سوی غرب باوران خودفروخته و عناصر ضد انقلاب که قبله گاهشان کاخ سفید است، مورد ستایش و قدردانی قرار بگیرد و بوق انگلیسی بی بی سی به تفسیر و تجلیل آن بپردازد و این اثر سطحی و سخیف را منبع معتبر تحریف و تخریب شخصیت امام قرار دهند و هر جا که یاران راستین امام، اشکالی و اعتراضی وارد کردند، برگزیده شدن این کتاب در جمهوری اسلامی را چماقی برای خباثت های خود سازند.

زبان:
فارسی
صفحات:
77 تا 95
لینک کوتاه:
magiran.com/p2074645 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!