مطالعه الکتروشیمیایی اثر بازدارندگی نمک تارتارات بر خود خوردگی آلومینیم خالص در محلول پتاسیم هیدروکسید باتریهای آلومینیم هوا

چکیده:

در این کار تحقیقی، خوردگی فلز آلومینیم خالص (بعنوان آند باتریهای آلومینیم-هوا) در محلول یک مولار پتاسیم هیدروکسید در حضور و در غیاب نمک پتاسیم سدیم تارتارات چهار آبه در دمای سی درجه سانتیگراد بررسی شده است. از آنجاییکه واکنش خود خوردگی آلومینیم (که همراه با آزاد شدن هیدروژن است) باعث از بین رفتن آلومینیم در محیط های قلیایی می شود و بنوبه خود باعث کاهش توان باتری می گردد، افزودن بازدارنده ها به الکترولیت موثرترین روش برای حل این مشکل است. در این کار، خود خوردگی فلز آلومینیم با افزودن بازدارنده به الکترولیت با بهره گیری از روش های الکتروشیمیایی شامل نمودار های پلاریزاسیون، منحنی های امپدانسی و میکروسکوپ الکترونی روبشی مطالعه و ارزیابی شده است. نتایج حاصل نشان دهنده روند افزایش بازدارندگی تارتارات با افزایش غلظت در خوردگی آندی آلومینیم می باشدکه این روند در غلظت بهینه، به ماکزیمم مقدار خود می رسد. بازدارندگی تارتارات به جذب سطحی آن بر روی آلومینیم ارتباط داده شد و در ادامه، جذب سطحی بازدارنده بر سطح فلز آلومینیم با الگوی لانگمویر مطابقت داده و پارامتر های ترمودینامیکی از قبیل ثابت تعادل (5000) و تغییرات انرژی آزاد گیبس استاندارد جذب سطحی (31.57- کیلوژول بر مول) محاسبه گردید.

زبان:
فارسی
صفحات:
7 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p2162725 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!