تنوع کاربردشناختی زبان در درخواست های الکترونیکی فراگیران زبان دوم به استادان: نگاهی به درجه تحمیل

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

ادب نقش بسزایی در درخواست های الکترونیکی ارسالی ازسوی دانشجویان به دانشگاه ایفا می کند. یکی از ویژگی های درخواست ها که بر ادب تاثیرگذار است، درجه تحمیل است که از متغیرهای مهم در تولید کنش گفتاری است. اگرچه پژوهش های مربوط به درخواست فراوان است، به طورکلی، مطالعات کمی در رابطه با درخواست های با درجه تحمیل کم و زیاد و به ویژه، درمورد درخواست های فراگیران ایرانی زبان دوم با درجه تحمیل متفاوت انجام شده است. در این مطالعه با تحلیل درخواست های زبان آموزان تلاش شده تا توزیع ابزارهای کاربرد شناختی زبان در نوشتار درخواست های الکترونیکی انگلیسی با درجه تحمیل کم و زیاد مورد بررسی قرار گیرد. بدین منظور، 208 درخواست الکترونیکی برای تحلیل دقیق کیفی جمع آوری شد. این درخواست ها به چهار دسته اطلاع، تایید، بازخورد و انجام کار طبقه بندی و سپس کدگذاری و تحلیل شدند. به نظر می رسد اگرچه درخواست ها از بسیاری جهات مشابه بودند، توزیع نوع درخواست، بخش اول، راهبرد های کنش اصلی و تعدیل کننده های داخلی و خارجی رابطه نسبتا مستقیمی با درجه تحمیل داشته باشند. یافته های این مطالعه می تواند منبع ارزشمندی برای مطالعات کاربردشناختی بین زبانی آینده باشد که عملکرد و توانش فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم را مدنظر دارند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
105 تا 126
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2171005 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!