قتل نفس ومجازات آن در ادیان ابراهیمی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله سعی شده به کمک روش مقایسه میان ادیان و با تکیه بر مباحث تورات و انجیل و قرآن به عنوان دست اول ترین منابع به بررسی موضوع قتل نفس بپردازیم که شاید از این منظر کمتر کسی تا به حال به آن پرداخته باشد. گمان ما بر آن است که سه دین یهود و مسیحیت و اسلام در پی هم از جانب خدای واحد برای تعالی بشر آمده اند.« نزل علیک الکتاب بالحق مصدقا لما بین یدیه و انزل التوریه و الانجیل (ال عمران/3)این کتاب را تدریجا به حق و راستی بر تو نازل کرد، که تصدیق کننده کتاب‏های پیش از خود است؛و تورات و انجیل را.» این پژوهش با بررسی موضوع قتل نفس و مجازات های آن به دنبال این است که بر این حقیقت بزرگ صحه گذارد و ان شاء الله راهی باشد برای نزدیک تر کردن هر چه بیشتر این سه دین به هم به حکم آیه ی« قل یا اهل الکتاب تعالوا إلی‏ کلمه سواء بیننا و بینکم (ال عمران/64) بگو: ای اهل کتاب! بیایید به سوی سخنی که میان ما و شما یکسان است» تلاش بر این است تا علت حرمت قتل را در ابتدا بررسی کنیم؛ سپس اقسام آن را در ادیان مختلف بیان کنیم و مجازات های قتل را ذکر کنیم.آنگاه مجازات ها را بررسی میکنیم و نسبت به آن ها نظر خواهیم داد. این پژوهش به صورت توصیفی تحلیلی و با روش کتابخانه ای با مراجعه به سه کتاب قرآن و انجیل و تورات صورت گرفته است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 13
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2185201 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!