راهکارهای توسعه توریسم فرهنگی در ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف اصلی این تحقیق شناسایی رابطه راهکارهای تبلیغاتی، مدیریتی، کارآفرینی با توسعه توریسم فرهنگی میباشد. بنابراین توسعه توریسم فرهنگی در کشور در سه سطح گسترش تبلیغاتی، توسعه مدیریتی و توسعه کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفته اند. در سطح تبلیغات این سوالات مطرح است که تا چه اندازه بین راهاندازیدفاتر و مراکز جذب توریست، برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی و اطلاعرسانی با توسعه توریسم فرهنگی درکشور رابطه وجود دارد. در سطح توسعه مدیریتی این سوال مطرح است که تا چه اندازه بین مدیریت تخصصی صنعت توریسم، حمایت دولت در سه سطح محلی/ منطقه ای/ ملی و طرح جامع توریسم فرهنگی با توسعه توریسم فرهنگی رابطه وجود دارد و در سطح توسعه کارآفرینی نیز این سوال مطرح است که تا چه اندازه بین توسعه فرهنگ کارآفرینی، مشارکت بخشهای داخلی و خارجی و راهاندازی NGO های فرهنگی با توسعه توریسمفرهنگی رابطه وجود دارد؟بنابراین در گام بعدی در پاسخ به سوالات اصلی تحقیق،فرضیات تنظیم شد. سپس بانی یتع شاخص به طراحی پرسشنامه ها در راستای سوالات تحقیق و اهداف تحقیق پرداخته .شد پس از جمع آوری پرسشنامه ها با دو روش توصیفی و استنباطی و از طریق تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه ها به اثبات ویا ردفرضیه ها پرداخته شده است.بنابراین در این تحقیق با استفاده از تکنیکهای آماری، داده های خام جمع آوری شده از پرسشنامه طبقه بندی وبا استفاده از آمار توصیفی در جدول و نمودار نشان داده شدوازطریق آمار استنباطی فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت نتایج زیر حاصل شد: راهکارهای مدیریتی با توسعه توریسم فرهنگی رابطه تنگاتنگ دارد،راهکارهای مدیریتی باعث توسعه هر چه بیشتر توریسم فرهنگی میشود. ضریب همبستگی بین راهکارهایمدیریتی و توسعه فرهنگی %77است و فرضیه فوق با %95اطمینان مورد تایید قرار میگیرد.بین راهکارهای تبلیغاتی و توسعه توریسم فرهنگی افراد رابطه وجود دارد. ضریب همبستگی و رگرسیون راهکارهای تبلیغاتی وتوسعه توریسم فرهنگی %39است. این نتیجه فرضیه مربوطه را که در فصل دوم آورده شدتایید مینماید. بین راهکار کارآفرینی و توسعه توریسم فرهنگی رابطه وجود دارد. ضریب همبستگی این دو متغیر%12میباشد که در سطح %95به میزان توسعه توریسم فرهنگی افزوده می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
91 تا 112
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2196215 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!