مروری برنقش مصرف جین سینگ خوراکی در کاهش اختلالات نعوظی و خستگی در بیماران مبتلا به سرطان پروستات

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

اگرچه روش های درمان سرطان پروستات، باعث  بهبودی نسبی و افزایش امید به زندگی  بیماران مبتلا به این نوع  بدخیمی شده است، اما تنزل کیفیت زندگی به ویژه بروز اختلالات عملکرد جنسی، اختلالات نعوظی و بروز خستگی، سه  دغدغه مهم ایشان است که حتی پیش از شروع هرنوع اقدام درمانی نیز می تواند  تاثیرات  نامطلوب روحی و جسمی را بر ایشان اعمال کند. هدف از این مقاله مروری تشریح نقش هریک از مداخلات درمانی بر کیفیت زندگی بیماران از یک سو و تعیین کارآیی و ایمنی انواع جین سینگ  خوراکی برکیفیت زندگی بیماران با تمرکز بر مطالعات بالینی دردسترس بود.

روش بررسی

جهت نیل به اهداف مذکور، شواهد انسانی و کارآزمایی های بالینی منتشره بدون محدودیت زمانی از بانک های اطلاعاتی تا پایان سال میلادی 2019  گرد آوری و مورد تحلیل کیفی واقع شد.

یافته  ها:

 نتایج نشان داد مصرف خوراکی جین سینگ می تواند باعث بهبود اختلالات نعوظی، کاهش میزان خستگی و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفیت زندگی این افراد شود، اما باید به دوره درمان، تداخلات و عوارض احتمالی این مکمل نیز توجه لازم داشت.

نتیجه  گیری: 

با توجه به کارآمدی نسبی این ترکیب در مصارف مستمر و طولانی مدت، نقش استفاده از انواع جین سینگ در ارتقای سایر جنبه های کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پروستات، افزایش طول عمر و مقاومت دارویی نیز جنبه های ناشناخته دیگری از این موضوع است که نیاز به بررسی و مطالعات بعدی  دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
14 تا 28
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2247107 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!