ارتقاء حرفه ای مدرسان انگلیسی برای اهداف خاص رشته پرستاری و اشتراک گذاری دانش

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

پژوهشگران توافق دارند که یکی از مهمترین موفقیتها در هر زمینه آموزشی، ارتقاء رشد حرفه ای معلمان است. با توجه به این نکته، این اثر به بررسی اشتراک دانش در اساتید EAP پرداخت. عالوه بر این، ما به دنبال این بودیم که آیا درک اساتید EAP نسبت به اشتراک دانش، پیشرفت حرفه ای آنها را پیش بینی میکند یا خیر؟

روش

در این مطالعه 94 مدرس انگلیسی برای اهداف خاص از دانشگاه های مختلف علوم پزشکی سراسر کشور دعوت شدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه "درک اساتید انگلیسی برای اهداف خاص از اشتراک دانش" و "پیشرفت حرفه ای معلمان" استفاده شد. همچنین یک مصاحبه نیمه ساختار یافته برای بررسی نظرات شرکت کنندگان در مورد موانع تشکیل گروه های یادگیری معلمان انجام شد.

یافته ها

یافته ها نشان داد میانگین ادراک مربیان EAP نسبت به اشتراک دانش در گروه نمونه 90/2 با انحراف استاندارد 3385/0 بود که پایین تر از میانگین نظری)3)بود.همچنین بین درک اساتید EAP با اشتراک دانش با توجه به سطح معناداری (000 = 0 = sig) بدست آمده و میزان خطای 01/0 با پیشرفت حرفه ای آنها رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. بررسی رگرسیون چندگانه نیز نشان داد متغیرهای فرهنگی، تامل، شخصی، هزینه و اشتراک و سازمانی دارای 05.0 <P بودند و توانستند واریانس پیشرفت حرفه ای را تبیین کنند. یافته های مصاحبه نیمه ساختار یافته نیز نشان داد، از جمله سایر عوامل، عدم انگیزه مربیان، عدم تعهد و عدم آشنایی آنها با اهمیت گروه های یادگیری معلمان مهمترین موانع در ایجاد گروه های یادگیری معلمان در بین مدرسان انگلیسی برای اهداف خاص است.

نتیجهگیری

مدیریت دانش میتواند به یک استراتژی اساسی تبدیل شود که راه را برای پیشرفت شخصی/حرفه ای هموار کند. این امر توجه به کار مشترکی که باید در یک محیط آموزشی صورت گیرد را می طلبد. بر این اساس، برخی از راهکارها برای تشویق به اشتراک گذاری دانش در بین مربیان انگلیسی برای اهداف خاص پیشنهاد شده است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
32 تا 38
لینک کوتاه:
magiran.com/p2247401 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!