شناسایی حملات انکار سرویس توزیع شده با استفاده از تولید امضای بسته داده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

با توسعه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و فراگیر شدن بهره‌برداری از فضای سایبر، حملات انکار سرویس توزیع‌شده (DDoS) یک تهدید جدی برای سازمان‌های آنلاین می باشد. این حملات می توانند اثرات مخرب داشته باشد به عنوان مثال بروی یکی از اثرات آن می تواند از جنبه چهره عمومی نماد تجاری و درآمدهای آن باشد. یک روش مناسب برای مقابله برای دفاع دربرابر حملات DDoS، ذخیره یک امضا برای هر حمله است. امروزه بیشتر سازمان‌ها و نهادها اعم از کشوری و لشکری (نظامی و انتظامی) با چنین حملاتی روبرو هستند لذا در این تحقیق تلاش بر آن است تا ضمن شناخت سیستم‌های شناسایی نفوذ در روش پیشنهادی به منظور تولید امضا لازم تبیین شود.
با استفاده از این روش به محض پیداشدن این امضا در ترافیک، هر حمله را می‌توان شناسایی کرد. هرچند، این فرآیند چندان ساده نیست و فرآیند تولید امضا معمولا وقت‌گیر و نیازمند تلاش فراوان است. برای کمک به منظور حل این چالش حل این مشکل تولید امضا، در این تحقیق، یک روش خودکار را برای تولید امضاهای برپایه بسته داده برای حملات DDoS پیشنهاد می‌کنیم.
این تحقیق همچنین روابط بین بسته‌های داده مختلف یک حمله یکسان را بررسی می‌کند. درواقع امضای دیجیتال مبتنی بر بسته داده برای حملاتی استفاده می شود که الگو و هسته اولیه آنها یکی می باشد و تنها تفاوت جزیی در ساختار حمله تغییر می کند. پژوهش با پیشنهاد یک الگوریتم تولید امضا و اعتبارسنجی آن با استفاده از ابزارهای کاربردی، به پایان می‌رسد.

زبان:
فارسی
صفحات:
39 تا 48
لینک کوتاه:
magiran.com/p2257241 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!