سنتز، شناسایی و مطالعه های طیف سنجی دو کمپلکس باز شیف جدید بزرگ حلقه کادمیم (II)

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این تحقیق سنتز دو کمپلکس بزرگ حلقه ای جدید کادمیم گزارش می شود. جهت سنتزاین کمپلکس ها ابتدا می بایست آمین ها و آلدهید مورد نظر تهیه شوند. برای این منظور آمین هاو آلدهید مورد نظر، طبق مقالات چاپ شده قبلی سنتز شدند. لازم به ذکر است که آمین های مورد نظر جز آمین های سه پایه ای نامتقارن و تمام نامتقارن دارای بازوی جانبی تقسیم بندی میشوند. پس از سنتز این آمین ها و آلدهید مناسب، در حضور نمک نیترات کادمیم کمپلکس های ماکروسیکل سنتز شدند. نکته جالب، نوع واکنش آمین و آلدهید می باشد که به صورت]2+2[تهیه شده اند، همچنین کمپلکس های کادمیم نیز دو هسته ای شده اند که یون های فلزی توسط یون نیترات به هم پل شده اند. معمولا کمپلکس های بزرگ حلقه کادمیم شش، هفت یا هشت کیوردینه میشوند که در این مقاله نیز شش کیوردینه شده اند. در این کار انتقال پروتون بر اساس داده های حاصل از طیف سنجی جرمی مشاهده میشود، در نهایت لیگاند ماکروسیکل مربوطه به صورت N3O به کادیم ها کیوردینه شده اند، یک نیتروژن ایمین، نیتروژن حلقه پیریدین، نیتروژن آمین (ترشیری) و همچنین اکسیژن گروه هیدروکسیل. لازم به ذکر است که نیتروژن گروه پیریدین به صورت بازوی جانبی به یون فلز مرکزی کیوردینه شده است. در مرحله آخر پس از تهیه و خالص سازی کمپلکس های مورد نظر توسط روش های مختلف طیف سنجی از جمله IR، NMR و Mass مورد بررسی قرار گرفتند.

زبان:
فارسی
صفحات:
197 تا 201
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2259653 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!