ارزیابی توزیع و جهت گیری سری پوکونین از مهارکننده های پروتئین شوک حرارتی 90 با شبیه سازی دینامیک مولکولی در سطح مشترک مایع/مایع

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پروتئین های شوک حرارتی 90 در رشد بسیاری از سرطانها نقش دارند. دسته ای از مهارکننده های پروتئین شوک حرارتی 90 به نام پوکونین ها احتمالا در آینده به عنوان داروی ضد سرطان به کار خواهند رفت. در این تحقیق اطلاعات ساختاری ارزشمندی راجع به مشتقات پوکونین بر اساس شبیه سازی دینامیک مولکولی در سطح مشترک آب/اکتانول مورد کاوش قرار خواهند گرفت. فراهمی زیستی خوراکی ترکیبات دارویی پیشنهادی به حلالیت آنها در محیط آبی بستگی دارد. از سوی دیگر، خصلت چربی دوستی به عنوان یک خصلت شیمی فیزیکی اساسی در طراحی دارو حایز اهمیت است چون می تواند میزان نفوذ دارو به درون سلولها را تعیین نماید. در این تحقیق روش های شبیه سازی دینامیک مولکولی، برای بررسی میزان حلالیت و نفوذ پذیری پوکونین ها در سطح مشترک آب و اکتانول انجام شده است که نشان دهنده فعالیت سطحی این بازدارنده ها به عنوان یک عامل شیمی فیزیکی موثر می باشد. تحقیقات ما نشان می دهد که اگر ترکیبات دارویی در سطح مشترک آب و اکتانول تجمع نمایند می توانند به صورت خوراکی مصرف شوند. این نتایج ممکن است راهکارهای جدیدی را برای طراحی هدفمند داروهای نوین ارایه کند. برای درک بهتر مکانیزم تشکیل تجمعات خود به خودی بازدارنده پوکونین ها نحوه ی جهت گیری این ترکیبات در سطح مشترک آب و اکتانول مورد بررسی قرار گرفته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
13 تا 20
لینک کوتاه:
magiran.com/p2259682 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!