ارزیابی تعمیم پذیری پرسشنامه رمز گردانی در بافت تدریس اموزش زبان انگلیسی و روانشناسی به دانشجویان ایرانی: بررسی نقش جنسیت,سن,بسندگی زبانی و سطح تحصیلات

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

مطالعه حاضر تلاشی به منظور تعمیم نتایج حاصله از مطالعه قبلی به روش کیفی در مورد " رمزگردانی " می باشد. بنابر این بر اساس مدل ها و عامل های حاصله از مطالعه قبلی " 8 عامل و 26 دسته "، پرسشنامه رمزگردانی با 8 عامل و 43 سوال طراحی گردید و میان 215 شرکت کننده پایلوت شد. پرسشنامه از روایی و پایایی مناسبی برخوردار بود. در این مرحله 4 سوال پرسشنامه حذف شدند. سپس پرسشنامه با 39 سوال در مقیاس لیکرت بین418 شرکت کننده توزیع شد. برای بررسی تناسب برازش مدل از تحلیل عاملی ساختاری (SEM) استفاده گردید. شاخص های برازش به دست آمده همگی از مقدار قابل قبولی برخوردار بودند. نتایج حاصله نشان داد که بیشترین تاثیر مربوط به عامل "رمزگردانی به عنوان ابزاری برای افزایش درک" و کمترین تاثیر مربوط به عامل "رمز گردانی توسط معلم مانعی برای برقراری ارتباط " تشخیص داده شد.علاوه بر این، متغیرهای جمعیت شناختی (جنسیت، مهارت زبانی و سطح تحصیلات) به غیر از سن نقش قابل توجهی داشتند. همچنین نتایج این مطالعه به بهبود بخشیدن مشکلات آموزشی ، از جمله اضطراب در فضای آموزشی ، در حوزه روانشناسی آموزشی کمک می کند. در نتیجه نتایج این مطالعه کمک می کند تا فضای آموزشی زبان انگلیسی به محیطی امن برای یادگیری تبدیل شود. بنابراین، نتایج این مدل میتواند در محیط های آموزشی به کار گرفته شود و به دانشجویان و معلمان برای پیشبرد اهداف آموزشی کمک کند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
26 تا 46
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2265151 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!