تدوین مدلی برای شناسایی عوامل موثر بر ادراک مصرف کنندگان از ایمنی محصول (مطالعه موردی مصرف کنندگان لوازم خانگی در مشهد)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

ایمنی محصولات برسلامت شهروندان یک جامعه‌ و بهبود کیفیت زندگی تاثیر می گذارد.بر این اساس در پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و ارایه مدلی از عوامل موثر بر ادراک از ایمنی محصول هستیم. پژوهش حاضر از نظر جهت گیری،توصیفی تحلیلی، از نظر رویکرد،ترکیبی‌‌است.با توجه به اینکه پیشینه تحقیق مرتبط وجود نداشته،لذا از روش ترکیبی (کیفی-کمی)استفاده گردید.دراین پژوهش، ازروش‌کیفی‌تحلیل‌محتوا،‌مدل‌سازی‌ساختاری‌تفسیری‌و‌در‌نهایت-،از‌روش‌معادلات‌ساختاری‌مبتنی‌بررویکرد‌حداقل‌مربعات‌جزیی‌استفاده‌گردید.داده‌ها‌ازطریق،مطالعه‌کتابخانه‌ای‌و‌مصاحبه-عمیق‌با‌خبرگان‌وپرسشنامه‌جمع‌آوری گردید. جامعه آماری در فاز شناخت و طراحی خبرگان حوزه لوازم خانگی و دانشگاهی بودند. در فاز ارزیابی مدل جامعه آماری مصرف کنندگان لوازم خانگی در مشهد بودند.نمونه گیری‌بصورت-نظری‌ودسترس‌انجام‌گرفت.روایی،ازطریق ‌محتوایی‌وروش‌حداقل‌مربعات‌جزیی‌سنجیده‌شد.پایایی‌ازطریق‌پایایی‌باز‌آزمون-ودرصدتوافق‌درون‌موضوعی،‌ شاخص‌های‌بارهای عاملی، ضرایب آلفای‌کرونباخ‌ و‌ پایایی‌ترکیبی‌بررسی‌شد.شاخص‌های برازش،برازش مدل نظری با داده ها را تایید کردند. بنابراین با اطمینان 95 درصد برازندگی مدل ادراک از ایمنی استفاده کنندگان لوازم خانگی‌درشهرستان مشهد پذیرفته می‌شود. در این پژوهش‌ یک مدل‌مفهومی‌جامع از ادراک مصرف کنندگان از ایمنی لوازم خانگی را ارایه کرده و ادبیات نظری دراین حوزه ایمنی محصول‌را توسعه‌داده‌و نتایج مفیدی‌برای‌محققان،مدیران بازاریابی وتولید کنندگان فراهم آورده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
530 تا 548
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2265979 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!