بررسی تجارب کارکنان اتاق عمل در مواجهه با بیماران مبتلا به کووید 19: یک مطالعه کیفی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پیش زمینه و هدف

در اواخر سال 2019 یک سندرم حاد تنفسی که بر اثر کرونا ویروس 2 ایجاد شد، در ووهان چین به همه گیری منجر شد. شیوع این بیماری به طور قابل توجهی بالاتر از سایر بیماری های مسری است. تولید آیروسل در عمل های جراحی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی و در هنگام استفاده از کوتر به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در مواجهه با پاندمی کرونا کادر پزشکی تحت آسیب های جسمی و فشارهای روانی بیشتری قرار دارند.

مواد و روش ها

این مطالعه به صورت کیفی از نوع پدیدارشناسی بر روی 14 مشارکت کننده از کارکنان اتاق عمل با نمونه گیری هدفمند تا اشباع کامل اطلاعات انجام شد. داده ها توسط مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری گردید و با استفاده از نرم افزار word ثبت گردید. گویه ها استخراج شد و از روش تحلیل محتوای کیفی کلایزی برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده شد.

یافته ها

با تجزیه وتحلیل داده ها درون مایه اصلی با عنوان "شکوفایی و بروز عملکرد درخشان روانی عاطفی علمی" شامل سه زیر طبقه "تلاطم های ذهنی در مواجهه با بیماران مبتلا به کووید-19، به کارگیری تدابیر پیشگیرانه جهت مهار انتشار کووید-19، مشکلات و تاثیرات منفی پاندمی کووید-19 بر کارکنان اتاق عمل و مقابله با آن ها" استخراج گردید.

بحث و نتیجه گیری

با توجه به مخاطرات شغلی کارکنان اتاق عمل و فشار روانی به دلیل مواجهه با بیماران مبتلا به کووید-19 پیشنهاد می گردد برخورداری از مشاوره روانشناسی، تامین نیروی انسانی و امکانات رفاهی بیشتر برای کارکنان درمان بکار گرفته شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
956 تا 964
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2266774 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!