انرژی هسته ‏ای ایران، حمایت مردمی و کسب افتخار در روابط بین الملل

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی این دیدگاه متفاوت می‏پردازد که اعمال افتخارآمیز‏ در تحلیل‏‏‏های روابط بین الملل‏ چندان مورد توجه قرار نگرفته است و انرژی هسته‏ای ایران و دستیابی دانشمندان جوان ایرانی به این دانش به ویژه‏ زمانی که ایران تحت تحریم‏‏‏های سنگین بوده است مایه افتخار این کشور در صحنه ملی، بین المللی ‏و جهان اسلام شده است. بنابراین پرسش اصلی پژوهش این است که «چگونه دستیابی به انرژی هسته‏ای موجب افتخار ایران در سطح بین المللی ‏و جهان اسلام شده است؟» بر اساس فرضیه پژوهش، حمایت اکثریت مردمی از دولت و دانشمندان هسته‏ای برای دستیابی به انرژی هسته‏ای باعث افتخار در سطح ملی و بین المللی ‏شده است. این مقاله از تیوری «برنت استیل» در زمینه اعمال افتخارآمیز و تثبیت هویت فردی و اجتماعی بهره می‏گیرد. نتایج این مقاله نشان دهنده این است که دولت و ملت ایران انرژی هسته‏ای صلح آمیز را حق مسلم خود می‏دانند و با دستیابی به این تکنولوژی، افتخار بین المللی ‏را نصیب خود کرده‏اند، اما افتخار و تنش در روابط بین الملل‏ در کنار یکدیگر قرار دارند و آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‏‏‏های گسترده‏ای را علیه ایران وضع کرده اند، درحالی که ایران با مقاومت به افتخار دست پیدا کرده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
491 تا 517
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2271506 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!